|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۸۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
علایی سه بخش اصلی در ساختار مجموعه وزارت راه و شهرسازی را حمل‌و نقل، شهرسازی و مسکن برشمرد و افزود: در ساختار ادارات راه و شهرسازی معاونت حمل و نقل پیش‌بینی شد تا بتوانیم در حمل و نقل استان‌ها برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر برنامه را انجام دهیم.
 معاون وزیر راه و شهرسازی از اقدامات مجموعه وزارت راه و شهرسازی را اصلاح ساختار برشمرد و افزود: انتزاع وزارت راه‌سازی در استان‌ها به‌عنوان یک پروژه بزرگ در است اقدام است.

سید علایی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، از اقدامات مجموعه وزارت راه و شهرسازی را اصلاح ساختار برشمرد و افزود: انتزاع وزارت راه‌سازی در استان‌ها به‌عنوان یک پروژه بزرگ در است اقدام و کارهای پایانی آن در حال انجام است.

وی گفت: استان مازندران را یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در حوزه حمل‌ونقل برشمرد و گفت: حمل و نقل در این استان به‌عنوان کریدور شمال از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه گردشگری، کشاورزی و باغداری به‌عنوان قطب کشور محسوب می‌شود، افزود: توریسم موجب اهمیت  بسیار حمل و نقل در این استان شده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات خوب و انجام کارهای بزرگ در استان در حوزه حمل و نقل، افزود: استان مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه که از این میزان حدود ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

علایی از جمله اقدامات اساسی مجموعه راه و شهرسازی را اصلاح ساختار و مدیریت سرمایه انسانی برشمرد و افزود: با تنظیم سند برنامه مدیریت سرمایه انسانی در سال گذشته و امسال و تصویب آن در سازمان امور استخدامی، اولین سند برنامه مجموعه وزارت راه و شهرسازی به تصویب و از محل آن مجوزی برای استخدام نیروهای جدید کارشتاسی و کارشناسی ارشد و بالاتر اخذ شد.
وی ابراز امیدواری کرد تا در اولین فرصت بعد از برگزاری آزمون بتوانند نیروهای جدیدی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها در محدوده حمل و نقل، عمران، شهرسازی و معماری اضافه کنند.

وی از پیگیری طرحی تحت عنوان ظرفیت‌سازی در حوزه نیروی انسانی برای ارتقا شایستگی و آموزش نیروهای انسانی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی با اولویت بانوان و جوانان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا در پایان کار بتوان قریب به دو هزار مدیر در حوزه‌های مختلف اعم از بخش‌های راه‌های هوایی، دریایی و زمینی، مسکن، معماری و شهرسازی، ساختمان‌های دولتی، ایجاد شهرهای جدید، مکانیک خاک و هواشناسی شناسایی شود.

علایی سه بخش اصلی در ساختار مجموعه وزارت راه و شهرسازی را حمل‌و نقل، شهرسازی و مسکن برشمرد و افزود: در ساختار ادارات راه و شهرسازی معاونت حمل و نقل پیش‌بینی شد تا بتوانیم در حمل و نقل استان‌ها برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر برنامه را انجام دهیم.

علایی، بازارهای شهری را از مهم‌ترین نیازهای شهری برشمرد و از پیش‌بینی معاونت جدید در این حوزه و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خدمت در نظام جمهوری اسلامی را موهبت الهی دانست و هدف از تغییر مدیریت در استان‌ها را ایجاد خون تازه در مدیریت استان‌ها و ایجاد توان بیشتر در جهت خدمت بهتر برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران راه و شهرسازی باید از بدنه مجموعه این حوزه باشند و با اشاره به سوابق مدیریتی مدیر جدید اداره راه و شهرسازی مازندران در این حوزه، گفت: ریاست اداره کل راه شهرسازی استان مازندران علاوه بر سکانداری این بخش، نماینده مقام عالی وزارت در مجموعه راه و شهرسازی مازندران و رئیس شورای حمل و نقل و مسکن استان است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین