|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
در ادامه این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند الجزایر رمز پیروزی و نماد آزادی است گفت: مردم الجزایر برای رسیدن به خواسته خود لحظه‌ای از مقاومت باز نایستادند.
 ظهر روز چهارشنبه مراسم گرامیداشت شصت و سومین سالگرد استقلال کشور الجزایر با حضور جمعی از مقامات ایرانی و همچنین نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل اقامت سفیر الجزایر در تهران برگزار شد.

 در این مراسم سفیر الجزایر با خوش‌آمدگویی به مهمانان ایرانی و خارجی شرکت‌کننده در این مراسم گفت: ضیافت امروز ما بیش از هر چیز دیگری نشانه پیوند دوستی، محبت و روابط استوار میان الجزایر و مهمانان شرکت‌کننده در این مراسم است.

این دیپلمات ارشد الجزایری در ایران با بیان اینکه انقلاب شکوهمند و آزادی بخش الجزایر رمز پیروزی و نماد آزادی است، در بخشی از سخنان خود با اشاره به چگونگی پیروزی این انقلاب و فداکاری‌های مردم این کشور در راه دستیابی به آزادی اظهار کرد: مطابق اصول انقلاب الجزایر، خواستار احترام به حاکمیت ملی هر کشور، عدم مداخله در امور داخلی دیگران و حل مسالمت‌آمیز اختلافات و حمایت از ملت‌ها در مسیر رقم زدن سرنوشت خود هستیم.

وی ادامه داد: الجزایر در یک فضای مملو از احترام متقابل و رعایت منافع دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران روابطی برادرانه و همکارای جویانه در زمینه‌های مختلف برقرار کرده است. مثلا در زمینه سیاسی در کنار حس تفاهم و اعتماد میان طرفین گفت‌وگوها و مذاکرات مداومی میان مسوولان دو کشور به صورت رسمی یا در حاشیه جلسات، نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای انجام می‌شود و در همین جلسات مقامات دو کشور دیدگاه‌های خود را نسبت به بسیاری از مسائل با یکدیگر مطرح می‌کنند.

سفیر الجزایر در ایران با اشاره به روابط فرهنگی دو کشور گفت: روابط ما در این حوزه نیز موفقیت‌آمیز و قابل تحسین است و همکاری دو کشور در راستای برگزاری چندین رویداد فرهنگی همچون هسته فرهنگی الجزایر در دسامبر 2016 در تهران تبلوری از همین روابط فرهنگی موفق است.

وی همچنین در این راستا به برگزاری رویداد فرهنگی سینمای الجزایر در جولای گذشته اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز استقلال الجزایر در موزه هنرهای معاصر تهران و با مشارکت برادران ایرانی برگزار شد و ما در نظر داریم که در پایان سال جاری و به مناسبت انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک فعالیت فرهنگی شایسته تنظیم کند.

این دیپلمات الجزایری خاطرنشان کرد: تلاش‌های دو کشور برای بهبود و افزایش سطح همکاری اقتصادی نیز به موازات دیگر بخش‌ها ادامه پیدا می‌کند چراکه در شرایط کنونی جهان، اقتصاد به عنوان یک رکن اساسی برای هر دو کشور دارای اهمیت و اولویت است.

وی در پایان صحبت‌های خود با تشکر مجدد از شرکت کنندگان در این مراسم تاکید کرد: جلسه آینده کمیته پیگیری روابط دو جانبه ایران و الجزایر فرصتی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی موجود و طرح ریزی جهت همکاری‌های دو جانبه به مناسبت برگزاری سومین دوره کمیته عالی مشترک میان ایران و الجزایر است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند الجزایر رمز پیروزی و نماد آزادی است گفت: مردم الجزایر برای رسیدن به خواسته خود لحظه‌ای از مقاومت باز نایستادند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روابط ایران و الجزایز مبتنی بر احترام متقابل، همکاری دو جانبه و برادرانه در زمینه‌های مختلف است اظهار کرد: دو کشور اشتراک نظرهای زیادی در مورد مسائل منطقه و عرصه بین‌الملل دارند.

وی با بیان اینکه دومین جلسه عالی کمیسیون مشترک دو کشور در آذر ماه سال 1934 برگزار شد، ادامه داد: برگزاری جلسه کمیته پیگیری روابط دو جانبه دو کشور در آینده‌ای نزدیک زمینه را برای برگزاری سومین دوره کمیته عالی مشترک ایران و الجزایر به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و نخست وزیر الجزایر در تهران فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش در این مراسم مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه و برخی از سفرای خارجی مقیم تهران از جمله سفیران کشورهای عراق، فلسطین و تونس حضور داشتند.

بازیگران عرصه تلویزیون و فوتبالیست‌های کشورمان نیز از جمله امین زندگانی، ملیکا عبدالرزاقی، حمید استیلی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

در این مراسم که تعدادی از تجار ایرانی و علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در الجزایر حضور داشتند، نمایشگاه عکسی از مبارزات مردم الجزایر در راه دستیابی به استقلال برگزار شده بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین