|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
رئیس پلیس آگاهی ناجا ازکاهش سرقت به عنف و افزایش کم سرقت مسلحانه در کشور خبر داد وگفت: نیمه نخست امسال پلیس آگاهی نتوانست به اهداف خود در کاهش 10 درصدی جرایم و افزایش کشفیات دست یابد.
 رئیس پلیس آگاهی ناجا ازکاهش سرقت به عنف و افزایش کم سرقت مسلحانه در کشور خبر داد وگفت: نیمه نخست امسال پلیس آگاهی نتوانست به اهداف خود در کاهش 10 درصدی جرایم و افزایش کشفیات دست یابد.

سردارمحمدرضا مقیمی افزود: در بحث مبارزه با سرقت با توجه به اینکه از سال 86 تا سال 92، تا سال 93 مستمرا افزایش وقوع سرقت را داشته ایم، ازین رو از سال 93 قرارگاه مقابله با سرقت تشکیل و سعی براین شد همه آن چه در نیروی انتظامی در بحث مبارزه با سرقت موثر است در قالب یک قرارگاهی رصد و با آن مبارزه شود.

وی ادامه داد: در این زمینه هم توانستیم موفقیت هایی داشته باشیم، هم توانستیم رشد وقوع سرقت را گرفته و افزایش کشفیات سرقت را داشته باشیم. از زمان تشکیل این قرارگاه تا امسال سرقت هر سال نسبت به سال گذشته 4 تا 5 درصد کاهش می یافت که امسال برای خود کاهش 10 درصد وقوع و افزاش کشفیات را درنظر گرفته ایم.

سردارمقیمی با بیان اینکه متاسفانه درنیمه نخست امسال بویژه از ماه اردیبهشت تا تیرماه و در بحبوحه انتخابات و برخی مسائل همزمان، در بحث مقابله با سرقت بخوبی پرداخته نشد و کاهش وقوع جرایم را شاهد نبوده ایم، گفت: اگر چه در سرقت منزل کاهش خوبی مشاهده شد اما به آنچه هدفگذاری شد نتوانستیم برسیم و به کاهش وقوع مدنظر دست نیافتیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا مبارزه با سرقت را اولویت نخست پلیس آگاهی برشمرد وافزود: دو ماموریت اصلی در نیروی انتظامی و آگاهی مبارزه با سرقت و مبارزه با قاچاق کالاو ارز است.

وی ادامه داد: قرار است در نیمه دوم امسال با تقویت واحدهای عملیاتی و با رصد فضای جامعه جبران شش ماهه نخست شود و تا پایان سال، آنچه ابتدای سال در برنامه ناجا در نظرگرفته شده دست یابیم که در ماه های مهر و آبان خوب جلو آمدیم الیته باید صبرکرد تا پایان سال برسد.

سردارمقیمی درباره بحث جرایم خشن گفت: جرایم خشن هم معمولا در قالب سرقت انجام می شود که جرایم سرقت به عنف کاهش پیدا کرد اما در بحث سرقت های مسلحانه درصد کمی افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: با قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد که اخیرا تصویب امیدوارم برخورد مناسبی با افرادی که با حمل سلاح سرد موجب ناامنی می شوند، داشته باشیم.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضوربیش از 940رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین