|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۸۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
موضع دولت روشن است براساس توافق، کارگروهی در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده و به این شورا گزارش می دهد. هر تصمیمی شورای عالی امنیت ملی بگیرد مورد احترام دولت است.
  سخنگوی دولت درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و رسیدگی به بدهی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که برای دولت وجود دارد همه اصحاب رسانه دیدگاه دولت را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باخبر هستند. امیدوارم زمینه این کار با کمترین تنش برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، در نشست خبری این هفته خود که در محل بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار جاری و 200 میلیارد تومان اعتباری عمرامی برای کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص یافت تا بخشی از دغدغه های ذهنی افراد صاحب نظر را در موضوع مباحث اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند.

معاون رئیس جمهور درباره پیام مجلس به دولت با رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم  گفت: پیام همراهی و تعامل بود. مجلس کمااینکه در اصلاح بودجه سال 95 و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مرداد ماه نیز پیام شفاف همکاری را به دولت داد. ا شاکر و قدردانیم امیدواریم با این همکاری ها لایحه بودجه 97 نیز خوب تنظیم و تصویب شود.

سخنگوی دولت درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها و رسیدگی به بدهی باشگاه های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که برای دولت وجود دارد همه اصحاب رسانه دیدگاه دولت را برای حضور بانوان در ورزشگاه ها با خبرند. امیدوارم زمینه این کار با کمترین تنش برگزار شود.

وی ادامه داد: بدهی باشگاه استقلال و پرسپولیس را دولت تقبل می کند و نمی گذاریم این دو باشگاه در تسویه بدهی ها دچار مشکل شوند.

معاون رئیس جمهور درباره رقم دقیق آزاد شدن دارایی های ایران یادآور شد: دارایی جمهوری اسلامی ایران قابل تفکیک به ذخایر ارزی بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، حساب های بانک های خارجی و سپرده های بانک های ایران در بانک های خارجی است. اعدادی که سرجمع بیش از صحبت های ترامپ بود. اینکه با رفع تحریم 100 میلیارد دلار وارد کشور شد این طور نیست. اینکه بانک مرکزی ریال واردکننده را اخذ کند و بعد حواله ارزی دهد تا او از بانک خارجی که پول فروش نفت به آنجا واریز می شود، ارز خود را دریافت کند که این مسئله در زمان تحریم ها امکان پذیر نبود که اینها برطرف شد. بحث سوئیفت هم خبرنگاران دعوت شدند تا شاهد کار سوئیفت در بانک ها باشند.

وی درباره اجرای قانون کاتسا و تأثیرش بر نقض برجام افزود: موضع دولت روشن است براساس توافق، کارگروهی در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده و به این شورا گزارش می دهد. هر تصمیمی شورای عالی امنیت ملی بگیرد مورد احترام دولت است.

نوبخت درباره برنامه دولت برای مقابله با تحریم های کاتسا توضیح داد: دولت برای هر شرایط جدیدی مشخصا به سازمان برنامه و بودجه دستور داده که سناریوهای مختلف را در نظر بگیرد. اصلا زیبنده نیست که اتفاقی بیفتد بعد ما عذرخواهی بکنیم که برویم و برنامه لازم را تهیه کنیم. بنابراین نگران نباشید. همه ما فراز و فرود حوزه اقتصادی را در زمان تحریم ها تجربه کردیم. زمانی ادعای تحریم هایی هوشمند و فلج کننده علیه ایران داشتند که نتیجه اش را روی ایران دیدند، برای صحبت های آقای ترامپ هم چه جنگ روانی راه انداختند اما بعد از صحبت های ترامپ پاسخ صحبت های او را بازار سرمایه، ارز و پول داد. ما از هیچ یک از منافع جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین منافع ملی مان فروگذار نمی کنیم.

وی درباره برنامه دولت برای راهپیمایی اربعین افزود: از بدو تا ختم مسائلی در نظر است، امکانات رفاهی در گذرگاه ها را تأمین کردیم. وزارت کشور، نیروی انتظامی و نیروهای دولتی نقش آفرین هستند چون قرار است میلیون ها نفر از مرزها عبور کنند، هر آنچه ستاد اربعین پیشنهاد کرد ما تأمین کردیم.

سخنگوی دولت درباره موضوع سپنتا نیکنام منتخب مردم یزد در شورای شهر اظهار کرد: دین زرتشت یکی از ادیان جمهوری اسلامی ایران است و در قانون اساسی آمده است پیروان دین زرتشت از حقوق شهروندی برابر برخودارند. قوانین موضوعه کشور اجازه می دهند شهروندان زرتشتی مثل بقیه شهروندان از حقوق شان برخوردار باشد. در مجلس شورای اسلامی هم نماینده زرتشتیان حضور دارد. دنبال هستیم تا ضمن آن که این موضوع حل می شود مسئله جدیدی به وجود نیاید و طبق صحبتی که رئیس جمهور در نشست هیأت وزیران با وزیر کشور داشتند امیدواریم این مسئله حل شود.

وی درباره بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران افزود: تک تک وزرا از جمله وزیر اطلاعات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت داشتند که برنامه های شان را درباره اجرای منشور حقوق شهروندی ارائه دهند که از مصادیقش همین است که فرمودید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین