کد خبر: ۱۸۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
رنگ‌های اصلی: احتمالاً این رنگ‌ها را در کودکی آموخته باشید. رنگ‌هایی که با ترکیب شدنشان، دیگر رنگ‌ها به وجود می‌آیند: قرمز، آبی و زرد.


هر کسی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود، خواهان رنگ و دکوری یکتاست که برازنده و جذاب باشد. برای طراحی دکوراسیون داخلی و دکوراسیون آشپزخانه ، به کف‌پوش، کابینت آشپزخانه ، اسباب و اثاثیه و نقاشی دیوارها نیاز است. اما پیش از این که هر کدام از این کارها انجام شوند، یک تصمیم مهم باید گرفته شود: از چه رنگی استفاده کنیم؟


هر اتاق در خانه‌ی شما، استفاده‌ی خاص خودش را دارد و به نسبت همان باید رنگش انتخاب شود. به طور مثال رنگ نارنجی ممکن است برای اتاق بازی فرزندان مناسب باشد، اما خیلی برای حمام و دستشویی مناسب نیست. برای فهم این موضوع که چه رنگی برای دکوراسیون داخلی هر اتاق مناسب است، ابتدا باید یک درک مقدماتی از رنگ‌ها داشته باشید:

 
رنگ‌های اصلی: احتمالاً این رنگ‌ها را در کودکی آموخته باشید. رنگ‌هایی که با ترکیب شدنشان، دیگر رنگ‌ها به وجود می‌آیند: قرمز، آبی و زرد.

رنگ‌های ثانویه: این رنگ‌ها از ترکیب رنگ‌های اصلی به وجود می‌آیند: بنفش، نارنجی و سبز.
رنگ‌های ثالث: از ترکیب رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های اصلی به دست می‌آیند.

رنگ‌های سرد: آبی، سبز و بنفش رنگ‌های سرد را تشکیل می‌دهند. از این رنگ‌ها معمولاً در زمینه‌ی دکوراسیون منزل استفاده می‌شود و باعث می‌شود فضا بازتر و بزرگ‌تر نشان داده شود. رنگ‌های سرد برای اتاق کار، اتاق خواب و دیگر محیط‌های خانه که به آرامش احتیاج دارند، مناسب است. رنگ سبز به شادابی خانه کمک به‌سزایی می‌کند؛ توصیه در جهت استفاده از گیاهان خانگی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز به همین جهت است.

رنگ‌های گرم: قرمز، زرد و نارنجی و مشتقات آن‌ها رنگ‌های گرم را تشکیل می‌دهند. این رنگ‌ها بیش‌تر توی چشم هستند و توصیه می‌شود از آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های بازی و آشپزخانه‌ها استفاده شود.

سفید و رنگ‌های خنثی: هرچند این‌ها از نظر فنی رنگ به حساب نمی‌آیند، اما نباید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از آن‌ها غافل شوید.

حالا که با رنگ‌ها آشنایی پیدا کردید، می‌توانید از روش‌های زیر برای انتخاب رنگ استفاده کنید:

تک‌رنگی: استفاده از تنها یک رنگ در دکوراسیون داخلی منزل، آن طور که به نظر می‌آید بد نیست. استفاده از مدل‌های مختلف یک رنگ، باعث ایجاد تفاوت می‌شود و چشم‌ها را اذیت نمی‌کند.

رنگ‌های مشابه: برای استفاده از رنگ‌های مشابه در دکوراسیون داخلی خانه، نگاهی به چرخه رنگ‌ها (عکس بالا) بیندازید. یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و از همسایه‌های آن تا پنج رنگ استفاده کنید. این‌گونه شما یک دکوراسیون داخلی با رنگ‌های مشابه خلق کرده‌اید.

رنگ‌های مکمل: برای این کار، ابتدا رنگ مورد نظر خود را در چرخه انتخاب کنید. سپس رنگی که دقیقا روبه‌روی آن قرار دارد را نیز برگزینید. این دو رنگ اصطلاحاً مکمل نامیده می‌شوند و استفاده از رنگ‌های مکمل در دکوراسیون داخلی خانه امری بسیار معمول است.

پیش از انتخاب یکی از روش‌های بالا برای انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان، این نکته را هم در نظر بگیرید که کدام یک از اثاثیه‌ی فعلی را می‌خواهید تغییر دهید و کدام یک را می‌خواهید نگه دارید. از این جهت که آن اثاثیه‌ای که می‌خواهید در دکوراسیون داخلی‌تان حفظ کنید، باید با رنگ یا رنگ‌های جدید انتخابی شما هماهنگ باشد. این که چه رنگی را انتخاب می‌کنید بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. هر رنگی مکمل‌های خوبی دارد و می‌تواند حسی خوب به دکوراسیون داخلی منزلتان تزریق کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین