|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۸۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
شهردار تهران با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در توسعه پایدار گفت: در بحث توسعه حمل و نقل به نسبت آنچه که باید باشیم، عقب‌تر هستیم و باید تلاش زیادی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهیم.
شهردار تهران نجفی با اشاره به نتایج نظرسنجی که در شهریورماه انجام شده، گفت: حل مشکل "ترافیک" و "آلودگی هوا" دو خواسته و مطالبه مردم از مسئولان است و از آنجایی که ما خدمتگزار مردم هستیم و برآمده از رای مردم هستیم باید به خواسته آنها توجه جدی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم رونمایی از هفت رام قطار و 30 دستگاه اتوبوس با بیان اینکه ماموریت اصلی ما در مدیریت شهری گام برداشتن به سوی بهبود زندگی و زیست مردم است، گفت: آرامش و آسایش بیشتر برای مردم سبب می‌شود که زندگی و زیست آنها بهبود یابد.

تز عمومی "تهران انسان‌محور" را دنبال خواهیم کرد

وی با بیان اینکه امروزه زندگی شهری با پیچیدگی‌های زیادی روبروست که اگر مدیری بخواهد مدیریت درستی داشته باشد باید به پیچیدگی‌های روابط زندگی در شهر به طور دقیق وارد شود، گفت: توسعه شهر بر زندگی مردم در شهر تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل در مدیریت شهری جدید به دو جنبه انسانی و توسعه‌ای در شهر توجه زیادی می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در توسعه پایدار گفت: در بحث توسعه حمل و نقل به نسبت آنچه که باید باشیم، عقب‌تر هستیم و باید تلاش زیادی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهیم.

نجفی با اشاره به نظرسنجی که در شهریورماه انجام شده، گفت: خواسته اول و دوم مردم از مسوولان، توجه به حمل و نقل عمومی و ترافیک و همچنین حل آلودگی هوا بود و از آنجایی که ما خدمتگزار مردم هستیم و برآمده از رای مردم هستیم باید به خواسته آنها توجه جدی شود.

سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای مردمی ناچیز است

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی جایگاه والاتری در این دوره مدیریت شهری خواهد داشت، گفت: چرا که حمل و نقل عمومی خوب آرامش روانی برای مردم به ارمغان خواهد آورد و معتقدیم که بسیاری از مردم به دلیل عدم پاسخگویی حمل و نقل عمومی از وسایل شخصی استفاده می‌کنند و توسعه حمل و نقل عمومی در تحقیق عدالت اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار است و تز عمومی تهران انسان‌محور را دنبال خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه مساله حمل و نقل عمومی برای ما مهم است، گفت: باید زیرساخت‌ها و تجهیزات بیشتری در حوزه اتوبوس و مترو تزریق شود و امیدواریم مردم بهتر شدن اوضاع را حس کنند.

نجفی با بیان اینکه امسال سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای مردمی واقعا ناچیز است، گفت: باید به نحوی ظرفیت مترو و اتوبوس را افزایش دهیم که بعد از چهار سال سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای مردمی 55 تا 60 درصد باشد.

خط 7 تا نوروز ایمن‌سازی شود

وی همچنین در مورد تعطیلی خط 7 نیز گفت: 2، 3 ماهی بود که درخصوص وضعیت خط 7 بحث‌هایی مطرح بود و از همان روز اول افتتاح نیز صحبت‌هایی درخصوص امن نبودن این خط و ضعف‌های ایمنی مطرح بود، اما مدیریت قبل به هر دلیلی تصمیم در راه‌اندازی گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه بررسی‌های زیادی درخصوص تعطیلی این خط انجام دادیم گفت: حتی وزارت کشور نیز هشداری درخصوص ناامن بودن خط 7 داد و با اینکه دلمان نمی‌خواست این خط را تعطیل کنیم چراکه مسافران زیادی داشت و مردم نیز زندگی‌شان را متناسب با این خط تنظیم کرده بودند، اما بررسی‌های زیادی در کمیسیون حمل و نقل شورا با حضور کارشناسان شهری انجام شد و نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که ادامه فعالیت خط 7 ریسک بالایی دارد.

نجفی با بیان اینکه معاون حمل و نقل و ترافیک بیان کرده که برای ایمن سازی این خط 6 ماه زمان نیاز است، گفت: با این حال از وی درخواست می‌کنم که تا نوروز این خط را ایمن کند تا شهروندان تهرانی بتوانند از این خط استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه دو سه بار در دولت در مورد وضعیت تهران صحبت کردیم، گفت: امیدواریم همکاری‌های بیشتر و گسترده‌تری با دولت داشته باشیم و باید اعلام کنم رییس جمهور علاقه خاصی به توسعه حمل و نقل عمومی داشته و تا حد امکان دولت و شهرداری گام‌های بلندی در زمینه بهبود حمل و نقل برمی‌دارد.

شهردار تهران در پایان به جلسه و دیدارش با اعضای کمیسیون امور شوراها، بودجه و عمران مجلس اشاره کرد و گفت: امیدواریم ظرف چند ماه آینده مشکلات قانونی شهرداری‌ها از طریق مجلس مرتفع شود و در قانون بودجه 97 نیز تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات پایتخت حل شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین