|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
به‌طور معمول هر فردي براي بيان نظر خود و طرح آينده مطلوب در هر زمينه‌اي، ابتدا تصويري از وضع موجود مي‌سازد و سپس تصويري از وضع مطلوب مي‌دهد.
جت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي، سخنگوي قوه ‌قضائيه در نشست اخير خود با خبرنگاران در بخشي از سخنان خود درباره موضوع جاسوسي اظهار داشت: «ما دو جور جاسوسی داریم؛ ‌یکی این‌که اطلاعات محرمانه هر کشوری را به‌صورت غیرقانونی سرقت کنند و به هر شکلی در اختیار دشمن قرار دهند؛ یک جاسوسی دیگر هم ممکن است به این شکل نباشد ولی ضررش بیشتر باشد. این افراد برای مسئولان تصویرسازی می‌کنند. درواقع منویات دشمن را برای مسئولان تصویرسازی می‌کنند و بر نظرات و تصمیم‌گیری‌های مسئولان تأثیر می‌گذارند.»

به‌طور معمول هر فردي براي بيان نظر خود و طرح آينده مطلوب در هر زمينه‌اي، ابتدا تصويري از وضع موجود مي‌سازد و سپس تصويري از وضع مطلوب مي‌دهد. نامزدهاي نمايندگي مجلس، وزراي پيشنهادي، نامزدهاي رياست‌جمهوري، نمايندگان احزاب و جمعيت‌ها، تحليلگران علمي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و نظاير آن، بدون تصوير‌سازي نمي‌توانند در مخاطب خود تاثيرگذاري كنند. به‌عبارتي، تصويرسازي و تلاش براي تاثيرگذاري يك امر متداول و كنش معمول در همه عرصه‌هاي زندگي است. تاكنون در مورد رابطه «تصويرسازي» و «جاسوسي» اظهار نظري از سوي نهاد قضائي صورت نگرفته است. به نظر مي‌رسد قوه قضائيه بايد در اين‌خصوص توضيحاتي ارایه كند كه منظور از تصويرسازي چيست؟ مواد قانوني تصويرسازي درست و نادرست چيست؟ مرجع تشخيص آن كيست؟ و نظاير آن.

علی کدخدازاده روزنامه نگار

منبع:شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین