|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
رئیس ستاد مردمی اربعین گفت: ستاد مردمی اربعین زیرساخت‌های لازم را برای خدمات رسانی به زوار اربعین فراهم کرده است و امکان اسکان روزانه 10 تا 15 هزار نفر در مسیر نجف تا کربلا فراهم شده است.
 رئیس ستاد مردمی اربعین گفت: ستاد مردمی اربعین زیرساخت‌های لازم را برای خدمات رسانی به زوار اربعین فراهم کرده است و امکان اسکان روزانه 10 تا 15 هزار نفر در مسیر نجف تا کربلا فراهم شده است.

سیدمطهر سید علیزاده، رئیس ستاد مردمی اربعین در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: هر سال عده زیادی از مردم در مراسم اربعین شرکت می‌کنند که با توجه به این‌که مانع‌تراشی‌هایی توسط برخی کشورها جهت کم‌رنگ کردن این مراسم صورت می‌گیرد اما هر سال به شور و استقبال مردم از این سفر معنوی اضافه می شود.

وی افزود: امسال ستاد مردمی اربعین در قزوین آغاز به کار کرد و تا چهارسال گذشته هیئت‌های مذهبی در حوزه اربعین فعالیت می‌کردند اما امسال تمامی هیئت‌ها تحت پوشش ستاد مردمی اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

سید علیزاده خاطرنشان کرد: ستاد مردمی اربعین زیرساخت‌ها ی لازم را برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین فراهم کرده است و امکان اسکان روزانه 10 تا 15 هزار نفر در مسیر نجف تا کربلا فراهم شده است که در این میان روزانه 60 تا 70هزار پرس غذا نیز توزیع می‌شود.

رئیس ستاد مردمی اربعین یاد آور شد: همکاری و تعامل زیادی میان همه دستگاه‌ها صورت گرفته است و مسئولان دولتی همکاری خوبی را در این زمینه در استان با ستاد داشته‌اند.

سید علیزاده ادامه داد: راهنمایی و پیگیری‌های متعددی توسط آیت الله «عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برای کمک به ستاد مردمی اربعین صورت گرفت و اداره‌کل اوقاف نیزدر خصوص اطعام و برگزاری مراسم را در موکب نجف برعهده دارند که البته شهرداری و شورای شهر قزوین و مجموعه استانداری نیز همکاری‌های خوبی را در این زمینه داشته‌اند.

وی تأکیدخاطرنشان کرد: در همه دنیا هلال‌احمر به‌صورت رایگان به خدمات‌رسانی می‌پردازد و این در حالی است که برای سفر اربعین از زوار هزینه دریافت می‌شود که البته خلاف قانون است.

رئیس ستاد مردمی اربعین قزوین مطابق با قانون افزایش هزینه اتوبوس‌ها ۱۰تا ۲۰درصد است اما متأسفانه شاهد افزایش 100 درصدی نرخ اتوبوس‌ها هستیم و در بازار سیاه نیز نرخ‌های مصوب بسیار بیشتر است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین