|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۸۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
با افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات، از امروز به تعبیر وزیر ارشاد یک جشن رسانه‌ای آغاز شد؛ جشنی که قرار است در آن رسانه‌ها در یک صف قرار بگیرند و درد و دل‌ها و مشکلات مردم را بازگو کنند.
 با افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات، از امروز به تعبیر وزیر ارشاد یک جشن رسانه‌ای آغاز شد؛ جشنی که قرار است در آن رسانه‌ها در یک صف قرار بگیرند و درد و دل‌ها و مشکلات مردم را بازگو کنند.

افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات با حضور معاون اول رییس جمهور، مهمترین اتفاق روز دوم بود.

در آیین آغاز به کار نمایشگاه، اسحاق جهانگیری و سید عباس صالحی سخنرانی کردند و پس از آن بود که زنگ آغاز به کار بیست و سومین گردهمایی رسانه‌ای کشور رسما نواخته شد.

ساعاتی بعد از آغاز مراسم افتتاحیه، نمایشگاه شکل و فرم معمول به خود گرفت و حضور مردم عادی در کنار چهره‌های سیاسی و فرهنگی در غرفه‌ها رقم خورد و البته بازار سلفی‌گیران در دومین روز از نمایشگاه همچنان داغ بود.

مناظره صادق زیباکلام و دکتر پورحسن با موضوع دین و سکولاریسم در غرفه عصر اندیشه از جمله برنامه‌های قابل توجه امروز نمایشگاه بود که با استقبال بازدیدکنندگان هم روبه‌رو شد. از نکات قابل توجه این مناظره میکروفن خبرگزاری‌ تسنیم بود که به نظر می‌رسید برغم حاضر نشدن این رسانه در نمایشگاه، میکروفون‌ها و خبرنگارانش در غرفه‌های دیگر حضور دارند.

در دومین روز از نمایشگاه هیات رسانه‌ای قطر (نمایندگان روزنامه‌های الشرق، الوطن و العرب) ضمن گفتگو با قائم مقام نمایشگاه و بازدید از نمایشگاه عکس «ایران، سلام»، با رسانه‌های حاضر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کردند.

ویزیت رایگان دندان، ویژه کودکان سه تا چهار سال در ایستگاه کودک، سلامت و رسانه نمایشگاه مطبوعات از اتفاقات غیررسانه‌ای این رویداد رسانه‌ای است. همچنین درمانگاه سیار دندانپزشکی کودکان و نوجوانان مقابل در ورودی اصلی نمایشگاه مطبوعات مستقر بود.

ضمن اینکه هر روز در غرفه جامعه خبر از ساعت ۱۶ الی ۱۸ به خبرنگاران و مدیران مسؤول مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌شود.

مسابقه طنز گات تلنت در غرفه چلچراغ و با داوری مهراب قاسم‌خانی بعدازظهر امروز برگزار شد. ازدحام جمعیت در مسابقه پانتومیم و استعدادیابی نیز از دیگر حاشیه‌های دومین روز از نمایشگاه مطبوعات بود.

اعضای مرکز فرهنگی هنری سایه‌بان، در دومین روز از نمایشگاه مطبوعات با گریم متفاوت به اجرای پرفورمنس پرداختند که این نمایش از جلوه‌های ویژه نمایشگاه مطبوعات در روز افتتاحیه بودند.

پس از افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات در محوطه غرفه رادیو ایران، صف طویلی برای تست گویندگی با حضور بازدیدکنندگان شکل گرفت. غلامحسین نوری، بهروز تشکر و میثم نیکنام از ساعت ۱۴ به مدت ۱۲۰ دقیقه این تست صدا را برگزار کردند.

دست نوشته‌های مردم برای حسن روحانی در دومین روز از نمایشگاه مطبوعات ادامه دارد. بازدیدکنندگان و اهالی رسانه همچنان دست نوشته‌های خود را در غرفه جامعه خبر ارائه می‌کنند.

تلاوت اذان هر شب در غرفه خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) برگزار می‌شود که امروز حجت الاسلام موسوی درچه‌ای، قاری تلاوت اذان نمایشگاه مطبوعات بود.

همزمان با افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، نشست‌های تخصصی با عنوان گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با رویکرد رسانه‌ای و همچنین نشست رسانه‌ای مدیر دفتر تلویزیونی مرکزی چین در تهران در سالن رسانه‌های خارجی برگزار شد. نشست خبری سردبیر هفته‌نامه سیاسی و اجتماعی "یاوا" آلبانی هم در ساعات پایانی در بخش میز تخصصی نمایشگاه برگزار شد.

همچنین نشست بحران آب نیز در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و هادی خانیکی در این نشست حضور داشت و مطرح کرد، بحران آب به مرحله‌ای رسیده است که آن را باید در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ دید و به آن پرداخت. بحران آب زمانی است که به یک مساله اجتماعی تبدیل شود و رسانه‌ها به شکل عام و خاص در کنار نهادهای رسمی و دولتی به آن بپردازند.

این استاد دانشگاه در این نشست مطرح کرده است ۱۳ نشست در دانشگاه‌های مختلف جامع و تخصصی درباره آب برگزار شده که باید امروز بخش کاربردی آن را فعال کنیم. مساله آب را نمی‌شود صرفا به حکومت و جامعه نسبت داد.

از دیگر نکات قابل توجه نمایشگاه غرفه خالی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران است.

همچنین غرفه‌های شهروند و همشهری با برگزاری مسابقه تیترنویسی بسیاری از علاقمندان به رسانه‌ها را به خود جذب کرده‌اند.

بولتن امروز نمایشگاه را روزنامه نوآوران منتشر کرد. این ویژه‌نامه با تیتر «نمایشگاه مطبوعات؛ فرصتی برای گسترش همگرایی مردم، مسئولان و رسانه‌ها» به دست حاضران در نمایشگاه رسید.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین