|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
هفتمین جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی استرالیا درحالی برپاست که به تازگی برنده جایزه «نتپک» و داوران اش را معرفی کرده است.
 هفتمین جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی استرالیا درحالی برپاست که به تازگی برنده جایزه «نتپک» و داوران اش را معرفی کرده است.

این جشنواره که در آن فیلم‌های منتخب سینمای ایران در ٦ شهر استرالیا به نمایش در می‌آیند، اسامی داوران جایزه انار طلایی و برنده جایزه نتپک ( شبکه ارتقا سینمای آسیا) خود در بخش فیلمهای اول و دوم را اعلام کرد.

فیلم «اسرافیل» دومین ساخته آیدا پناهنده به عنوان برگزیده جایزه NETPAC اعلام شد که داوری این بخش را سه تن از افراد شناخته شده در سینمای استرالیا؛ میشل لنگفرد ( مدرس و فیلمساز از دانشگاه سیدنی)، فرانسیس بونر (از اساتید فیلم دانشگاه کویینزلند) و کیکی فانگ (مدیر هنری سابق جشنواره فیلم آسیا و اقیانوسیه) بر عهده داشتند.

همچنین سه تن از سینماگران ایرانی، پیمان معادی، مهتاب کرامتی، و رضا درمیشیان به عنوان داوران بخش انار طلایی Golden Pomegranate این جشنواره معرفی شدند.

از فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی می‌توان به «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله، «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لیلا» از داریوش مهرجویی، «سد معبر» ساخته محسن قرائی، «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار (نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۸)، «اسرافیل» از آیدا پناهنده، «نگار» فیلم جدید رامبد جوان، «مرا به خانه ببر» از عباس کیارستمی، «خانه» (اِو) از اصغر یوسف‌نژاد، «راه رفتن روی سیم» از احمدرضا معتمدی و «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده اشاره کرد.

در پایان این جشنواره، جایزه‌ای نیز به فیلم منتخب تماشاگران اهدا خواهد شد.

‎جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا از تاریخ ٢٦ اکتبر تا ١٩ نوامبر به نمایش آثار منتخب سینمای ایران می‌پردازد و مدیریت این جشنواره بر عهده آرمین میلادی و آن دمی-گرو است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین