|
|
امروز: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۸۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
این مجلس با ابراز شگفتی از اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرده است: اینگونه اظهارنظر ها در واقع دخالت آشکار در امور عراق است و وحدت و ثبات کشور را تهدید می کند.
مجلس اعلای اسلامی عراق با انتقاد شدید از اظهارات مقامات آمریکایی علیه یکی از فرماندهان حشد شعبی تأکید کرد: این اظهارات تأمین کننده منافع تکفیریها و جدایی طلبان است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق، این مجلس با صدور بیانیه ای از اظهارات اخیر مقامات آمریکایی علیه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد شعبی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است: اظهارات آمریکایی‌ها تأمین کننده منافع تکفیری‌ها و جدایی‌طلبان است.

این مجلس با ابراز شگفتی از اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرده است: اینگونه اظهارنظر ها در واقع دخالت آشکار در امور عراق است و وحدت و ثبات کشور را تهدید می کند.

مجلس اعلای اسلامی عراق افزوده است: اتهامات موهن مقامات آمریکایی علیه حشد شعبی از دیدگاه ما کاملا مردود است. حشد شعبی یک نهاد ملی و جزئی از ساختار نیروهای مسلح عراق است که به ندای مرجعیت عراق لبیک گفته و برای نبرد با تروریسم وارد میدان شده است.

این مجلس در ادامه آورده است: حشد شعبی تاکنون در مسیر مبارزه با تروریسم شهدای زیادی را تقدیم کرده تا از وحدت و ثبات کشور محافظت نماید. اظهاارت موهن مقامات آمریکایی علیه حشد شعبی در شرایطی مطرح می شود که دولتمردان عراق برای تثبیت نقش این گروه در تأمین امنیت و ثبات منطقه تلاش می کنند.

گفتنی است، «هیثر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور «ابومهدی المهندس» از اعضای بلندپایه حشد شعبی در عملیات کرکوک به فرماندهی دولت مرکزی عراق که بر اساس قانون اساسی این کشور به انجام رسید، وی را تروریست خوانده بود!

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین