|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
حوالی ساعت ٤ بعدازظهر دیروز بود، وقوع آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران به آتش‌نشانی باقرشهر اعلام شد.
آتش‌سوزی و انفجار دریکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران، ٦ کشته و ٢ مجروح برجای گذاشت. این حادثه بعدازظهر دیروز در حین تعمیر یکی از برج‌های تقطیر این مرکز پالایش در اثر نشت مواد نفتی رخ داد. دو مصدوم این حادثه به علت سوختگی به بیمارستان منتقل شده‌اند که براساس آخرین شنیده‌های خبرنگار«شهروند» حال آنها رضایت‌بخش است.

حوالی ساعت ٤ بعدازظهر دیروز بود، وقوع آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران به آتش‌نشانی باقرشهر اعلام شد. بنابر اعلام مسئول واحد آتش‌نشانی شهرداری باقرشهر علت اولیه این آتش‌سوزی نشتی مواد نفتی در یکی از واحدهای تقطیر بوده است که باعث کشته و مجروح‌شدن تعدادی از کارکنان این مرکز شد. به گفته حسن‌پور، مسئول ارتباط با رسانه‌های پالایشگاه نفت تهران در این حادثه ٦نفر از نیروهای پیمانکار اورهال جانش را از دست دادند و دونفر به بیمارستان منتقل شدند. به‌ گفته برخی شاهدان هم که از نزدیک در محل حادثه حضور داشته‌اند، تعدادی از مجروحان و کشته‌شدگان در زمان حادثه در بالای برج تقطیر قرار داشتند که شدت و سرعت حادثه اجازه هرگونه عکس‌العمل را آنها گرفت و در همان‌جا دچار سوختگی کامل شدند. همچنین یکی از مجروحان هم برای فرار از سوختگی خودش را به پایین برج پرت کرد که به بیمارستان منتقل شده است.

درهمین‌ حال هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه ری از کشته‌شدن ٦نفر و مجروحیت ٢نفر در اثر سوختگی خبر داد. به گفته جمالی‌پور همه کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه از مهندسان و تکنیسین‌های پالایشگاه‌های تهران بودند. او درباره جزییات این حادثه گفت: «آتش‌سوزی عصر جمعه در یکی از واحدهای در دست تعمیر این پالایشگاه رخ داد و بر اثر نشت مواد نفتی، این بخش دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله با حضور عوامل امدادی و آتش‌نشانی، این حریق به کلی مهار شد.» او ادامه داد: «به دلیل ارتفاع بالای وقوع محل این حادثه از سطح زمین امکان نجات کسانی وجود نداشت و ٢ مصدوم حادثه نیز به دلیل سوختگی به مراکزدرمانی منتقل شده‌اند.» فرماندار ویژه ری درباره علت بروز این حادثه هم گفت: «پس از مهار کامل حریق توسط عوامل امدادی و آتش‌نشانی پلایشگاه، بررسی‌ها برای مشخص‌شدن علت وقوع این حادثه آغاز شده و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد خسارت مالی ناشی از این آتش‌سوزی قابل ‌توجه نیست.»

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین