کد خبر: ۱۸۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد و اراده سیاسی دو کشور گسترش روابط به ویژه بخش های خصوصی ایران و نیجر است.
 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد و اراده سیاسی دو کشور گسترش روابط به ویژه بخش های خصوصی ایران و نیجر است.

محمدجواد ظریف شامگاه پنجشنبه در مجمع تجاری ایران و نیجر، اظهارکرد: همکاری ایران با نیجر در بخش سلامت به خوبی پیش رفته است و دو کشور در آینده می توانند در بخش های فنی، مهندسی و صنعت خودروسازی نیز همکاری کنند.

وی همچنین به حضور هیات عالیرتبه اقتصادی و تجاری ایران در نیامی اشاره کرد و گفت: امیدوارم در فرصت باقیمانده بخش های خصوصی دو کشور با معرفی توانمندی، ظرفیت ها و امکانات خود بتوانند در همکاری بانکی و حمل و نقل به توافق هایی دست یابند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به دیدار امروز خود با رئیس جمهوری نیجر اشاره و اظهارکرد: در این دیدار زمینه های همکاری های دو کشور مور‌د بحث و بررسی قرار گرفت.

ظریف تاکید کرد: در نشست مجمع تجاری ایران و نیجر بهترین های بخش علمی و فناوری ایران حضور داشته که آمادگی دارند بدون صرف وقت در حوزه انتقال فناوری با نیجر همکاری کنند.

«ابراهیم یاکوب» وزیر خارجه نیجر نیز در این نشست گفت: نیجر بیش از 4٠ سال است با ایران روابط دیپلماتیک دارد و حضور هیات عالیرتبه اقتصادی ایران در کشورمان نشان دهنده گسترش و هم افزایی روابط دو کشور است.

به گزارش ایرنا، مجمع تجاری ایران و نیجر شامگاه پنجشنبه با حضور وزیران امور خارجه دو کشور و هیات عالیرتبه اقتصادی و تجاری ایران و تجار نیجری آغاز به کار کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین