|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات از تاریخ ۵ تا ۱۲ آبان‌ ماه با حضور بالغ بر ۶۰۰ رسانه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود تا بار دیگر بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی رسانه را به مدت هشت روز رقم بزند.
بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات صبح روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار می‌کند و تا ساعات پایانی امشب رسانه‌ها فرصت دارند که ساخت غرفه‌های خود را به پایان برسانند.

 بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات از تاریخ ۵ تا ۱۲ آبان‌ ماه با حضور بالغ بر ۶۰۰ رسانه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود تا بار دیگر بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی رسانه را به مدت هشت روز رقم بزند.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه خواهد بود که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور خواهند داشت. علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع در نمایشگاه حضور دارند.


دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز همانند سال‌های گذشته، در نمایشگاه بیست و سوم نیز نشست‌هایی تخصصی با محوریت دغدغه‌ها و مسائل رسانه‌ای و با حضور استادهای ارتباطات و روزنامه‌نگاران قدیمی برگزار می‌کند. بر این اساس ۱۲ نشست و شش کارگاه تخصصی توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار می‌شود.
علاوه بر غرفه‌هایی که به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری احتصاص دارد، غرفه‌های دیگری نیز در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم در نظر گرفته شده است که می‌توان به دو غرفه شهدای مدافع حرم، غرفه‌های وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و غرفه گنجینه مطبوعات اشاره کرد.

در این میان انجمن پیشکسوتان مطبوعات امسال به شکل رسمی‌تر در نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد داشت و هر روز با حضور چهره‌های قدیمی مطبوعات و استادان حوزه ارتباطات نشست‌هایی را برگزار خواهد کرد.

بر این اساس قرار است این عرفه ۱۸ نشست تخصصی با حضور افرادی چون یونس شکرخواه، سید فرید قاسمی، فریدون صدیقی، بیژن نفیسی، اسماعیل عباسی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، مینو بدیعی، لیلا رستگار، فرزانه طاهری، جلال رفیع، کامبیز نوروزی، مهدی فرقانی، مرتضی نبوی، احمد توکلی، مسیح مهاجر، محمدکاظم انبارلویی، سیدجلال فیاضی، محمد مهاجری و علیرضا ملیکان برگزار خواهد کرد.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس در نمایشگاه‌ مطبوعات به عادتی هر ساله تبدیل شده که امسال نیز تکرار می‌شود. قرار است در نمایشگاه بیست‌وسوم چهار نمایشگاه عکس ملی و بین‌المللی برگزار شود که از این میان می‌توان به نمایشگاه‌های عکس «میانمار» و «قرن بیستم» اشاره کرد. همچنین نمایشگاه عکس «جاده ابریشم» تصاویر متخب خبرگزاری‌های ایرنا و شینهوا را ارائه می‌کند.

 بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات قرار است میزبان تعدادی از وزرای کابینه دولت دوازدهم باشد و نشست‌های خبری برای آنها برگزار کند.
همچنین  قرار است عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان)، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای (سخنگوی قوه قضاییه) و محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) در محل برگزاری نمایشگاه امسال نشست‌های خبری برگزار می‌کنند.

همچنین امسال همانند دوره‌های گذشته گروه‌های رسانه‌های کودک و نوجوان و رسانه‌های خانوادگی در ورودی نمایشگاه جانمایی می‌شوند و دانشگاه آزاد نیز با گروه نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع از ۵ تا ۱۲ آبان ماه ‏در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.‏
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین