|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۸۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
جمهوریخواهان کنگره آمریکا با طرح ۲ اتهام درباره باراک اوباما و هیلاری کلینتون تحقیق می‌کنند.
 جمهوریخواهان کنگره آمریکا با طرح ۲ اتهام درباره باراک اوباما و هیلاری کلینتون تحقیق می‌کنند.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، جمهوریخواهان کنگره آمریکا اعلام کرده اند که درباره قرارداد اورانیوم با روسیه در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما و نامه‌های هیلاری کلینتون نامزد مغلوب حزب دموکرات در انتخابات هشتم نوامبر سال گذشته در این کشور تحقیق خواهند کرد.

یک کمیته ویژه درباره نحوه تأئید فروش یک شرکت در دولت اوباما به روسیه که طی آن شرکت دولتی روسیه کنترل ۲۰ درصد موجودی اورانیوم آمریکا را در دست ‌گرفت، تحقیق خواهد کرد.

همچنین، کمیته دیگری به تحقیق درباره تصمیم پلیس فدرال آمریکا برای پیگیری نکردن اتهامات مطرح علیه هیلاری کلینتون درخصوص ایمیل‌هایش خواهد پرداخت.

«باب گودلات» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «تری گاودی» رئیس کمیته نظارتی بر این اساس آغاز تحقیقات درباره دولت پیشین را اعلام کرده اند.

آنها گفته اند که «سئوال‌های برجسته‌ای» درباره تحقیقات «اِف‌بی‌آی» از مسأله ایمیل‌های هیلاری کلینتون وجود دارند.

ماجرا از این قرار است که در زمانیکه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا بود، وی بر خلاف قوانین فدرال از سروِر شخصی اش برای نگهداری ایمیل‌های کاری استفاده می‌کرد.

«باب گودلات» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «تری گاودی» رئیس کمیته نظارتی گفته اند که مایلند بدانند چرا «جیمز کومی» رئیس پیشین اف‌بی‌آی در زمان انتخابات، درباره ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون سخن گفت؛ اما درباره مشاوران ترامپ و ماجرای روسیه به هیچ نکته ای اشاره‌ نکرد.

شرکت «اورانیوم وان» که یک پنجم منابع اورانیوم آمریکا را در اختیار دارد، ۷ سال پیش توسط شرکت «روس‌اتم» که یک شرکت دولتی روسی است، خریداری شد.

وزارت خارجه آمریکا در زمان هیلاری کلینتون در تائید این قرارداد فروش نقش داشت.

وبگاه خبری «هیل» هفته گذشته گزارش داد که در زمان فروش این شرکت، پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در مورد ادعای تلاش روسیه برای تاثیرگذاری در صنعت هسته‌ای آمریکا از طریق اخاذی و رشوه بوده است.

«هیل» و روزنامه نیویورک تایمز مدعی اند که مقامات هسته‌ای روسیه و مدیرعامل شرکت «اورانیوم وان» میلیون‌ها دلار به بنیاد خیریه کلینتون کمک مالی کرده‌اند.

این در حالیست که کلینتون دوشنبه هفته جاری در مصاحبه‌ای، ادعاهای مربوط به شرکت اورانیوم را «مزخرف» خوانده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین