|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
نایب رئیس فراکسیون میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجلس:
کد خبر: ۱۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
بحث گردشگری امروز بعد از صنعت خودرو و نفت سومین صنعت پردرآمد جهان است، ما باید به سمتی حرکت کنیم که از ظرفیت‌های کشور برای توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال استفاده کنیم.
نماینده مردم پاوه و جوانرود در مجلس شورای اسلامی گفت: «ریاست فعلی سازمان میراث‌فرهنگی اهل تعامل و ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.»

شهاب نادری نایب رئیس فراکسیون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان میراث‌ فرهنگی تنها سازمانی است که می‌تواند در برون‌رفت کشور از وضعیت فعلی و ایجاد اشتغال در کشور نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم پاوره و جوانرود ادامه داد: موضوع اشتغال دغدغه جدی در کشور است و با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید و اشتغال، این نام‌گذاری باید در قالب اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: ریاست فعلی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردی صادق و توانمند است، در جلسه‌ای که شب گذشته با او داشتیم و با توجه به مباحثی که در این جلسه مطرح شد، امیدواریم در نیمه دوم امسال و نیمه اول سال آینده برنامه‌های این حوزه را تحقق ببخشیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تحقق احکام پیش‌بینی شده برای این حوزه در سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه کشور هستند.

نادری با اشاره به اینکه ریاست فعلی سازمان میراث‌ فرهنگی  اهل تعامل و توانمند است، ادامه داد: فراکسیون میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با پیگیری تبدیل شدن این سازمان به وزارتخانه فقط به دنبال جایگزینی افراد نیست، یکی از اهداف مهمی که فراکسیون دنبال می‌کند انجام وظایف و تکالیف در این سازمان است و به نظر می‌رسد با حضور دکتر مونسان که سوابق خوب مدیریتی دارد می‌تواند تغییرات مثبتی را در سازمان میراث‌ فرهنگی ایجاد کند.

نایب رئیس فراکسیون میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث گردشگری 28 دستگاه دیگر  از جمله حمل و نقل جاده ای، حج و زیارت، راه و شهرسازی، وزارت خارجه و ... نیز مرتبط هستند، اما امروز شاهد هستیم که گردشگری هیچ نقشی در تولید ناخالص داخلی کشور ندارد، وظیفه تمام دستگاه‌ها در قبال صنعت گردشگری باید مشخص شود.

وی افزود: سازمان میراث‌ فرهنگی نباید حیاط خلوت برخی باشد باید برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده دنبال شود، این حوزه به افراد توانمندی مانند دکتر مونسان احتیاج دارد، ریاست سازمان میراث‌ فرهنگی در جلسه شب گذشته چالش‌ها و موانع پیش‌روی صنعت گردشگری را مطرح کردند و از نمایندگان درخواست همراهی و کمک داشتند، اگر راهکاری وجود داشته باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی‌تردید کمک و حمایت خود را دریغ نخواهند کرد، چراکه امروز دغدغه ما وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال جوانان است.

نادری تصریح کرد: بحث گردشگری امروز بعد از صنعت خودرو و نفت سومین صنعت پردرآمد جهان است، ما باید به سمتی حرکت کنیم که از ظرفیت‌های کشور برای توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: صدور مجوزها و حذف بروکراسی اداری اولین مرحله برای جذب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری است.

نادری با بیان اینکه مدیران استانی باید اجرایی و کاری باشند، گفت: در بخش صنایع دستی نیز فرصت‌های بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین