|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
در این شهر هوشمند از سایه‌بان‌های تاشوی جنگلی، دوچرخه‌های گرمازا و مسیرهای عابر پیاده برای ذوب کردن برف استفاده خواهد شد.
کمپانی گوگل پیش از این اعلام کرده‌بود که قصد دارد در تورنتو یک شهر هوشمند احداث کند و حالا از برخی جزئیات برنامه این شهر می‌گوید.

 به نقل از Independent، در شهر هوشمند گوگل که «کی‌ساید» (Quayside) نام گرفته‌است، ساختمان‌های منعطفی وجود دارند که به‌سرعت پیکربندی می‌شوند. گوگل حتی قصد دارد آب و هوای سرد تورنتو را دستکاری کند تا مردم تشویق شوند که زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند.

کی‌ساید در قسمت شرقی تورنتو ساخته خواهد شد و دولت کانادا و آزمایشگاه‌های «سایدواک» گوگل اجرای این پروژه را برعهده دارد.

به گفته متخصصان، کی‌ساید طراحی شهری و تکنولوژی جدید دیجیتال را باهم ترکیب می‌کند تا شهرهای مردم محور را ایجاد کند. یکی از جالبت‌ترین برنامه‌هایی که گوگل برای این شهر هوشمند در نظر گرفته است، ساخت وسیله‌ای برای بهتر کردن آب و هوای این منطقه است.

طراحی شهری نوآورانه، مواد سبک وزن جدید و قابلیت پیش‌بینی آب و هوای بهتر باعث می‌شود که از تبدیل فضاهای بیرونی به باغ‌های زمستانی سرپوشیده جلوگیری شود. سایه‌بان‌هایی که از ریزش باران جلوگیری می‌کند، ساختارهای فیزیکی که طی زمستان از وزش باد جلوگیری می‌کنند و شیشه‌های خورشیدی که در طول روز کار می‌کنند تا دما را ثابت نگه دارند، از برنامه‌هایی هستند که آب و هوای این شهر را برای ساکنان آن دلچسب‌تر خواهند کرد.

در این شهر هوشمند از سایه‌بان‌های تاشوی جنگلی، دوچرخه‌های گرمازا و مسیرهای عابر پیاده برای ذوب کردن برف استفاده خواهد شد.

آنالیزهای سایدواک نشان می‌دهد که کنترل باد، خورشید و بارش می‌تواند میزان ساعات روشنایی روز را دو برابر کند.

همچنین گوگل قصد دارد که ساختمان‌هایی را در شهر هوشمند بسازد که قابلیت پیکربندی مجدد را دارند. این ساختمان‌ها که «لافت» نام دارد، یک پوسته بیرونی سخت و سفت دارند که عمر و مقاومت آنها را افزایش می‌دهد اما با تغییرات سازگار است.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین