|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
دربی ۳۵ استقلال و پرسپولس هنوز محل ادعا‌هایی است که به اثبات نرسیده و راز آن تا دربی ۸۵ با هواداران است.
 دربی ۳۵ استقلال و پرسپولس هنوز محل ادعا‌هایی است که به اثبات نرسیده و راز آن تا دربی ۸۵ با هواداران است.

در اسفند 1370 و دربی 35 که یکی از عجیب ترین بازی های سرخابی، استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی برسد. استقلال به عنوان قهرمان آسیا، دربی را با 2 گلِ دقایق ابتدایی صمد مرفاوی و ورمزیار شروع کرد و عملکرد خوب آبی پوشان و وضعیت آشفته پرسپولیس، خوشبین ترین هوادار پرسپولیس، را به یک شکست سنگین در نیمه ی دوم متقاعد کرده بود اما در نیمه دوم استقلالی به میدان آمد که با تیم نیمه اول کاملا تفاوت داشت . آنها انگیزه ای برای زدن گلهای بیشتر نشان ندادند و در نهایت دیدار با همان نتیجه به پایان رسید.

با گذشت بیش از 20 سال از آن مسابقه، برخی بازیکنان استقلال از جمله رضا حسن زاده به و سفارش علی پروین برای مراعات حال پرسپولیسی ها اشاره کردند و مدعی شدند پروین از آنها خواسته که در نیمه دوم گل نزنند اما موضوع توسط شاهرخ بیانی و اطرافیان پروین رد شد.

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما ، در این باره چنین گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد و شایعه است. استقلال بازیکنان خوبی داشت و در نیمه نخست هم 2 گل زد اما در نیمه دوم کمی آرام تر بازی کردند و به همین دلیل این مسابقه با نتیجه 2 بر صفر به پایان رسید.

در آن سال، استقلال با یکی از بهترین تیم های تاریخ خود، در شرایطی به دربی 35 رسید که تنها چند ماه از کسب دومین قهرمانی این تیم در آسیا می گذشت و حضور نفراتی چون احمدرضا عابدزاده، رضا حسن زاده، شاهین بیانی، جواد زرینچه، شاهرخ بیانی، امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی، عبدالعلی چنگیز و صادق ورمزیار در ترکیب تیم و منصور پورحیدری روی نیمکت باعث شده بود که استقلال در آسیا و ایران به یک تیم بی رقیب تبدیل شود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین