رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:
کد خبر: ۱۸۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
نیره پیروزبخت روز سه شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین افزود: با توجه به اینکه امروز مفهوم، توقع و مطالبات مردم فراتر از گذشته رفته، سیاست و نقشه راه این سازمان برای حرکت و توسعه اقتصاد مقاومتی ترسیم شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: براساس مصوبه مردادماه سال گذشته دولت ، تمامی کالاها و خدمات در کشور باید پیوست استاندارد داشته و صدور هر مجوزی نیز به آن بستگی دارد.

 نیره پیروزبخت روز سه شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین افزود: با توجه به اینکه امروز مفهوم، توقع و مطالبات مردم فراتر از گذشته رفته، سیاست و نقشه راه این سازمان برای حرکت و توسعه اقتصاد مقاومتی ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه معنی و مفهوم استاندارد تغییر کرده و امروز علاوه بر کالاها، مدیریت، فرآیندها و خدمات و ارتباطات را نیز شامل شده، اضافه کرد: بدون شک با جهت گیری های سیاسی و پرداختن به برخی مسایل، تحولی را در کشور مشاهده نخواهیم کرد و از این رو با دوری جستن از چنین مسایلی باید به دنبال افزایش ایمنی و سلامت کالاهای خود باشیم.

وی، سرعت در ارائه خدمت، نوآوری در عرصه تولید و قیمت تمام شده را مهمترین مولفه های کیفیت برشمرد و گفت: در فضای رقابتی امروز جهان باید توجه کافی به این مسایل شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد به موفقیت های ایران در مجامع مختلف جهانی اشاره و افزود: طراحی پوستر روز جهانی استاندارد توسط یک ایرانی در سال 2017، پذیرش گواهینامه های بین المللی ایران در بخش کیفیت، محیط زیست، ایمنی غذا و انرژی از سوی IAF و قرار گرفتن یک بانوی ایرانی در جمع 15 نفر هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در بین 163 کشور عضو بخشی از موفقیت های یاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری وجود یک هزار کالای ساخت داخل دارای نشان استاندارد اجباری، گفت: برای تحت پوشش قرار دادن کالاهای استاندارد، به خصوص خوداظهاری استاندارد، باید تلاش های زیادی برای همه کالاها و خدمات صورت پذیرد.

به گفته وی، حمایت بیشتر از حقوق مصرف کنندگان و کمک به تولید و 4توزیع کنندگان مهمترین پیام روز جهانی استاندارد است.

پیروزبخت با اشاره به وجود ظرفیت های گردشگری استاندارد، افزود: ارزش سالانه گردشگری خارجی به 2 هزار میلیارد دلار می رسد که متاسفانه سهم کشور ما در این بازار اندک بوده اما می توان گام های موثری را با استفاده از ظرفیت های موجود و همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عمل آورد.

در این مراسم از 22 تولید کننده نمونه، 11 مدیر کنترل کیفیت، 2 واحد عرضه کننده کالاهای داخلی به همراه 2 واحد صنعتی نمونه استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

درسفر یک روزه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به قزوین، همچنین ساختمان اداری - آزمایشگاهی اداره استاندارد این استان در زمینی به مساحت یک هزار و 420 متر و با زیربنای چهار هزار و 630 متر مربع در 6 طبقه و با 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مورد بهره برداری قرار گرفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین