|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۴
کد خبر: ۱۸۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
بعد از شکایت این مرد، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و متوجه شدند این مرد اختلافاتی با شریک تجاری‌اش دارد. ضمن اینکه متوجه شدند مرد شاکی مدتی است از طریق پیامک با همسر شریکش ارتباط دارد به‌این‌ترتیب شریک مرد شاکی را احضار کردند.
 دو سال قبل مردی به مأموران پلیس مراجعه کرد و مدعی شد از سوی دو نفر ربوده شده و ربایندگان یک برگ چک و مقداری پول نقد او را سرقت کرده و بعد گفته‌اند این کار را کردیم تا یادت باشد هر کاری تاوانی دارد.

 بعد از شکایت این مرد، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و متوجه شدند این مرد اختلافاتی با شریک تجاری‌اش دارد. ضمن اینکه متوجه شدند مرد شاکی مدتی است از طریق پیامک با همسر شریکش ارتباط دارد به‌این‌ترتیب شریک مرد شاکی را احضار کردند.

او در بازجویی‌ها گفت: مدتی بود که متوجه تغییر رفتار همسرم شده‌ بودم و بعد متوجه شدم او با شریک من در ارتباط است؛ این موضوع خیلی من را ناراحت کرده‌ بود. وقتی با همسرم صحبت کردم، متوجه شدم دو سال قبل شریکم از همسرم چندین میلیون تومان پول گرفته و بعد برای اینکه پول را پس ندهد، به همسرم گفته‌ اگر بخواهد موضوع پول را پیش بکشد، درباره رابطه‌اش با همسرم به من خواهد گفت به‌همین‌دلیل هم رابطه آنها تا حالا طول کشیده ‌است. من برای اینکه آبرویم نرود و بتوانم دوباره به زندگی مشترکم برگردم، موضوع را با یکی از دوستانم که مرد معتمدی بود، مطرح کردم و او هم گفت دو نفر از جوانان را به سراغ او می‌فرستد؛ بعد از این ماجرا بود که متوجه شدم شریکم ربوده شده ‌است.

مأموران هر سه‌نفری را که در این آدم‌ربایی نقش داشتند بازداشت کردند. مردی که ادعا کرده‌ بود دو نفر را برای نصیحت سراغ مرد تاجر فرستاده ‌است، گفت: موضوع اصلا این نبود که بخواهند او را بدزدند یا اینکه سرقتی انجام شود؛ من فقط گفتم به او گوشمالی بدهند تا متوجه شود هیچ‌چیز بدون تاوان نیست و قصد من خیر بود.

سپس دو متهم دیگر در جایگاه حاضر شدند و هردو آنها اتهامشان را قبول کردند اما ادعا کردند نیت خیر داشتند و می‌خواستند عاقبت کار ناشایست را به این مرد ثروتمند نشان دهند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهمان پای میز محاکمه رفتند. این در حالی بود که همسر شریک مرد شاکی نیز برای توضیح به دادگاه آمده ‌بود. او گفت: مرد شاکی ١٥ سال قبل با شوهرم دوست شد و آنها رابطه خوبی با هم داشتند اما از آنجا که من و شوهرم دچار مشکلاتی بودیم و من به‌لحاظ عاطفی از سوی شوهرم تأمین نمی‌شدم، چندباری با مرد شاکی درددل کردم و بعد هم او از من پول قرض گرفت. هر بار که از پس‌گرفتن پول مي‌گفتم، می‌گفت اگر پول را بخواهم موضوع را به شوهرم خواهد گفت و این‌طور بود که رابطه ما ادامه پیدا کرد.

بعد از این زن، سه متهم در جایگاه حاضر شدند و جزئیات سرقت و آدم‌ربایی را توضیح دادند و عنوان کردند قصدشان نصیحت بوده و انگیزه شرافتمندانه‌ای از این کار داشته‌اند.

با پایان جلسه دادگاه هیئت قضات وارد شور شدند و متهمان را به حبس و شلاق محکوم کردند. این رأی در دیوان عالی کشور مورد تأیید  قرار گرفت.

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین