|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
یک مقام دفاعی کره جنوبی از احتمال انجام جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی خبر داد.
 یک مقام دفاعی کره جنوبی از احتمال انجام جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی خبر داد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام دفاعی کره جنوبی از احتمال انجام جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ، همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی خبر داد.

طبق اعلام این خبرگزاری، قرار است رئیس جمهور آمریکا ماه آینده میلادی در سفر به کره جنوبی از منطقه غیرنظامی در مرز دو کره بازدید کند. انتظار می‌رود ترامپ در این سفر، پیام صریحی در مورد آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ارسال کند. بازدید ترامپ از این منطقه آن هم در شرایطی که روابط میان دو کره در بدترین وضعیت خود طی سال‌های اخیر قرار دارد، نشان از پیامی تهدید آمیز از سوی ترامپ برای پیونگ یانگ است.

یک مقام دفاعی کره جنوبی با اشاره به قریب الوقوع بودن آزمایش موشکی کره شمالی، در اظهار نظری اعلام کرد پیونگ یانگ ممکن است جدیدترین آزمایش موشکی خود را همزمان با سفر ترامپ به کره جنوبی انجام دهد.

این مقام دفاعی کره جنوبی که نامی از وی برده نشده، گفت: پیونگ یانگ چندی پیش از آمادگی خود برای انجام جدیدترین آزمایش موشکی خبر داد. به نظر می‌رسد کیم جونگ اون طبق یک زمان بندی سیاسی، آزمایش موشکی خود را همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی انجام دهد. این آزمایش موشکی می‌تواند فرصت بزرگی برای کیم جونگ اون باشد تا قدرت خود را در قالب این اقدام به آمریکا نشان دهد.

وی همچنین از احتمال وقوع تحرکات نظامی همزمان با سفر ترامپ به کره جنوبی خبر داد.

دونالد ترامپ، اوایل ماه نوامبر سفر دوره‌ای خود را به کشور‌های آسیای جنوب شرقی آغاز می کند. او قرار است در این سفر از ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین بازدید کند. اظهارات این مقام دفاعی کره جنوبی در حالی بیان می شود که کاخ سفید گفته ترامپ تا کنون تصمیمی قطعی برای بازدید از منطقه غیرنظامی در بین دو کره اتخاذ نکرده است.

در هفته‌های اخیر، تا حدودی از جنگ لفظی واشنگتن و پیونگ یانگ کاسته شده است. پس از آنکه ترامپ در پیامی توئیتری، رهبر کره شمالی را «مرد کوچک موشکی» خطاب کرد، جنگ لفظی میان دو کشور تا مرحله‌ای بحرانی پیش رفت.

کره شمالی از ماه فوریه سال جاری میلادی ۲۲ موشک آزمایش کرده است. این کشور در ماه سپتامبر ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین