|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
بر اساس ماده ۱۵۵ خودمختاری منطقه کاتالونیای اسپانیا لغو می‌شو و مادرید مستقیما بر بارسلونا و کاتالونیا نظارت خواهد داشت.
پارلمان کاتالونیا قرار است پنجشنبه آینده یک جلسه علنی با هدف بررسی پاسخ به مادرید برگزار کند.

 به نقل از رویترز، سخنگوی منطقه خودمختار کاتالونیای اسپانیا امروز –دوشنبه- اعلام کرد که قرار است پارلمان این منطقه صبح روز پنجشنبه جلسه‌ای را بررسی چگونگی پاسخ به دولت مرکزی مادرید برگزار کند.

این جلسه پس از آن برگزار خواهد شد که دولت مرکزی اسپانیا اعلام کرد که بر اساس ماده ۱۵۵ قانون اساسی این کشور استقلال کاتالونیا لغو می‌شود.

سخنگوی منطقه کاتالونیا همچنین اعلام کرد که این منطقه در نظر دارد شکایت قانونی خود را علیه ماده ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا ارائه دهد. بر اساس این ماده از قانون اساسی اسپانیا، دولت مرکزی می‌تواند قدرت را در مناطق خودمختار به دست بگیرد و انتخابات برگزار کند.

همچنین قرار است مجلس سنای اسپانیا روز جمعه ماده ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا را بررسی کرده و آن را به رای بگذارد.

 بر اساس ماده ۱۵۵ خودمختاری منطقه کاتالونیای اسپانیا لغو می‌شو و مادرید مستقیما بر بارسلونا و کاتالونیا نظارت خواهد داشت.

به گفته نخست‌وزیر اسپانیا اعمال این ماده از قانون اساسی اسپانیا نه تنها مورد حمایت مردم اسپانیا بلکه مورد حمایت حزب مخالف کارگر اسپانیا و حزب مردم نیز هست.

به گفته تحلیلگران اعضای دولت منطقه‌ای کاتالان در سمت خود باقی خواهد ماند و ممکن است همه آنها یا بخشی از آنها نیز با مقام‌هایی از سوی مادرید تغییر کنند.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین