|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
در این کنفرانس ترکی فیصل و برخی مسئولان اسرائیلی نیز سخنانی را ابراز داشتند که بیشتر آنها درباره ایران، سوریه و به طور خاص روند تحقق صلح در منطقه بود.
 رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان در کنفرانسی در نیویورک با حضور رئیس پیشین موساد با تاکید بر حمایت کشورش از طرح صلح عربی خواستار وضوح در رویکردهای آمریکا شد.

به نقل از الیوم السابع، ترکی فیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان در کنفرانس امنیت خاورمیانه در نیویورک که از سوی انجمن سیاست‌های اسرائیل برگزار شد، ضمن تاکید بر پایبندی ریاض به حمایت از طرح صلح عربی با همکاری رژیم صهیونیستی تاکید کرد، عربستان از رویکردهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران حمایت می‌کند.

در این کنفرانس علاوه بر ترکی فیصل، افرایم هالیوی، رئیس پیشین موساد تعدادی از افسران سابق ارتش رژیم صهیونیستی از جمله اودی دکل، معاون رئیس موسسه پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل که به عنوان رئیس مرکز مذاکرات با فلسطینی‌ها نیز فعالیت داشته و ماموریت‌های طولانی متعددی را در حوزه اطلاعات و برنامه ریزی‌های استراتژیک در ارتش اسرائیل انجام داده بود، در کنار دیگر مسئولان و روزنامه نگاران و اندیشمندان اسرائیلی حضور داشتند.

در کنفرانس مذکور شرایط سوریه، پرونده هسته‌ای ایران، روابط اسرائیل با کشورهای عربی اطرافش، مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و مبارزه با داعش پرداخته شد.

در این کنفرانس ترکی فیصل و برخی مسئولان اسرائیلی نیز سخنانی را ابراز داشتند که بیشتر آنها درباره ایران، سوریه و به طور خاص روند تحقق صلح در منطقه بود.

شاهزاده عربستانی در این کنفرانس مدعی شد، "با بودجه یهودی‌ها و خرد اعراب می‌توان هر چیزی را محقق کرد!"

ترکی فیصل در ادامه ابراز امیدواری کرد که اولین سفرش به کنیسه یهودیان در نیویورک آخرین دیدار وی نباشد که در پی بیان این جمله هالیوی شروع به کف زدن کرد.

انجمن اسرائیلی سیاست به نقل از ترکی فیصل اعلام کرد: عربستان به حمایت از طرح صلح عربی ادامه خواهد داد اما این مساله به پایبندی اسرائیل نیز نیاز دارد.

ترکی فیصل با اشاره به رویکردهای دولت آمریکا در منطقه گفت: آنچه انتظار می‌رود آن است که آمریکا رویکردهای روشنی اتخاذ کند.

در صورتی که آمریکا سیاست‌های خود را روشن سازد هم‌پیمانانش با او همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به توافقنامه اخیر آشتی فلسطین گفت: این بار موارد جدید در این توافقنامه مربوط به جزئیات آن و به طور مشخص بازگشت اعضای جنبش فتح به غزه است.

این مسئول عربستانی در ادامه با انتقاد شدید از حزب‌الله لبنان مدعی شد: "داعش و حزب‌الله ابزارهای سیاسی برای تحقق اهداف سیاسی هستند."

وی درباره توافق هسته‌ای ایران نیز مدعی شد "حامیان این توافق تصویری زیبا برای آینده ترسیم کردند اما نتوانستند آن را اجرا کنند."

ترکی فیصل پیش از این نیز با چند تن از مسئولان اسرائیلی از جمله تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق و وزیر فعلی دادگستری این رژیم، آموس یادلین، مدیر اسبق شورای نظامی اسرائیل، ژنرال یعقوب عمیدور، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و دوری گلد، معاون وزیر امور خارجه این رژیم دیدار کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین