|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
۶۶ عدد از سکه ها دو هزار دیناری با آرم شیر و خورشید بوده و ۴ سکه هم از نوع هزار دیناری متعلق به دوره ناصر الدین شاه است که به همراه کوزه کوچک سفالی در حال سیر مراحل قانونی برای ثبت و نمایش عمومی هستند.
  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف یک کوزه حاوی ۷۰ سکه نقره قاجاری خبر داد و گفت: در دو روز گذشته تعدادی کودک که در یکی از روستای شهرستان اراک در حال بازی بوده اند به کوزه ای از خاک بیرون آمده بر می خورند و با سکه های داخل آن مواجه می شوند. یکی از این کودکان کوزه را به منزل برده و اهالی طی تماس تلفنی، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی را مطلع و رسالت اجتماعی خود را در خصوص حفظ و پاسبانی از میراث ملی انجام می دهند.

سید محمد حسینی ادامه داد: همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و کلانتری ۱۶ سنجان اراک در بازجویی و تفحص به نتیجه کشف کوزه حاوی سکه ها انجامید و بعد از آن تعدادی سکه دیگر که دست اهالی روستا بود هم به صورت داوطلبانه به نیروی یگان حفاظت تحویل شد.

وی افزود : ۶۶ عدد از سکه ها دو هزار دیناری با آرم شیر و خورشید بوده و ۴ سکه هم از نوع هزار دیناری متعلق به دوره ناصر الدین شاه است که به همراه کوزه کوچک سفالی در حال سیر مراحل قانونی برای ثبت و نمایش عمومی هستند.

در همین خصوص فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان نیز گفت: گزارشات مردمی یاری گر سازمان در حفظ میراث و ثروت ملی است.

سرهنگ محمد خسروی ادامه داد: با توجه به دست اندازی سودجویان و حفاری های غیر مجار در محدوده های تاریخی استان هوشیاری مردم در کمک به اداره کل میراث فرهنگی استان برای جلوگیری از این اقدام بسیار حایز اهمیت است چراکه حدود 2 هزار اثر شناسایی شده استان در این حوزه، پیش از هر چیز به پاسداری شهروندان نیاز دارد.
وی در پایان گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی با گشت زنی در محیط های جرم خیز و هوشیاری در رصد تحرکات سودجویان، بازوی نظارتی اداره کل میراث فرهنگی استان است که با همکاری مردم از سوداگری افراد سودجو جلوگیری می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین