|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۸۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع از حزب دموکرات آمریکا فاش کرد، از کاخ سفید شنیده است که اسرائیل بسیار از این طرح آمریکا مسرور است.
چند ماه بعد از سفرهای مکرر تیم ترامپ به تل‌آویو به ریاست جیسون گرینبلات و مشاورش جارد کوشنر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی از جزئیات پیش‌نویس طرح جدید آمریکایی درباره مذاکرات با فلسطینی‌ها و طرح صلح فراگیر منطقه‌ای پرده برداشت.

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این پیش‌نویس طرح جدید شامل ارائه پیشنهادی در زمینه تحقق صلح فراگیر منطقه‌ای می‌شود که کشورهای عربی را هم به امید عادی سازی روابط با اسرائیل پای میز مذاکره می‌کشاند.

این پیشنهاد برای مذاکرات بدون اشاره به کلیات یا چیز دیگری باز است.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع رسمی دولت آمریکا اقدام به افشای جزئیات این پیشنهاد کرده است.

به گزارش شبکه دو تلویزیون این رژیم، جزئیات این پیش‌نویس مذاکرات به این شرح است:

- تیم آمریکایی قصد دارد پیشنهادی در زمینه تحقق صلح فراگیر منطقه‌ای ارائه کند که کشورهای عربی را هم به امید عادی سازی روابط با اسرائیل پای میز مذاکره بکشاند و این با آنچه قبلا درباره پیش‌نویس بیل کلینتون و جورج بوش و طرح کری در دولت باراک اوباما مشاهده کردیم، تفاوت دارد.

-پیشنهاد برای مذاکره میان دو طرف باز خواهد بود.

-امور صریح و سریع پیش خواهد رفت و هیچ جدول زمانی رسمی برای مذاکرات تعیین نمی‌شود و هیچ تحمیلی برای توافق طرف‌ها نیست.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع از حزب دموکرات آمریکا فاش کرد، از کاخ سفید شنیده است که اسرائیل بسیار از این طرح آمریکا مسرور است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، فرضیه عملی برای آمریکایی‌ها همان است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه صلح جدی است هر چند اسرائیلی‌ها تمایلی به شنیدن این حرف نداشتند. این شبکه افزود: اگر آمریکایی‌ها تصور می‌کردند وضع فرق نمی‌کند این همه وقت صرف این مساله نمی‌کردند.

براساس این گزارش، تیم آمریکایی بسیار به نیازهای امنیتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرده گوش کرده‌اند و این نتانیاهو را واداشته به وزیرانش بگوید، درست است که ترامپ اعلام کرده تنها میانجی‌گر است و توافق به دو طرف مربوط است اما از جنبه دیگر او تاجر است و از این رو ممکن است کسی که به او نه بگوید بهایش را بپردازد و او آن طرف را به این مساله وادار کند.

از سوی دیگر، امیر پرتز وزیر جنگ پیشین اسرائیل از این طرح استقبال کرده و گفته است، این طرح دربرگیرنده طرح صلحی فراگیر برای منطقه و جدا کردن فلسطینی‌هایی است که در جهت خدمت به اسرائیل هستند و باید به طور کامل بررسی شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین