|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
ترامپ قرار است ماه آتی میلادی در سفرش به منطقه آسیا به چین هم برود و با مقام‌های این کشور درباره اقدامات بیشتر برای متوقف کردن برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی به گفتگو بپردازد.
وزیر دفاع آمریکا گفت که قصد دارد درباره کره شمالی با متحدان آسیایی‌اش دیدار و گفتگو کند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در سفر یک هفته‌ای خود به آسیا که از امروز (دوشنبه) آغاز شده قرار است با سران دفاعی کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در فیلیپین دیدار کند.

این سفر از سوی وزیر دفاع آمریکا در بحبوحه افزایش تنش در شبه جزیره کره و منطقه آسیا به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌پروای کره شمالی صورت می‌گیرد.

سفر وزیر دفاع آمریکا به آسیا که شامل تایلند و کره جنوبی نیز می‌شود چند هفته پیش از نخستین سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به آسیا صورت می‌گیرد.

ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وارد جنگ لفظی شده و رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" خطاب کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی ماه گذشته خود در سازمان ملل تهدید کرد که اگر لازم باشد تا از کشور و متحدانش دفاع کند، کره شمالی را نابود می‌کند؛ کیم جونگ اون هم ترامپ را "دیوانه" خواند.

جیمز ماتیس که بر دیپلماسی تاکید دارد قرار است با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود امروز و پس از دیدار سه جانبه به صورت جداگانه گفتگو کند.

وی قرار است از امروز تا روز چهارشنبه با وزرای دفاعی کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در فیلیپین دیدار کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اواخر هفته برای مذاکرات دفاعی بیشتر به سئول می‌رود.

رئیس ارشد پنتاگون در این باره گفت: من با همتایانم گفتگو می‌کنم و به بررسی بحران امنیتی منطقه که ناشی از اقدامات تحریک آمیز بی‌پروا از سوی کره شمالی است، می‌پردازیم. همچنین قرار است درباره رعایت ارزش‌های مشترک نظیر تمامیت ارضی کشورهای منطقه، ،آزادی حمل و نقل در آب‌های بین‌المللی و تجارت آزاد و عادلانه گفتگو کنیم.

ترامپ قرار است ماه آتی میلادی در سفرش به منطقه آسیا به چین هم برود و با مقام‌های این کشور درباره اقدامات بیشتر برای متوقف کردن برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی به گفتگو بپردازد.

ماتیس گفته است که در فیلیپین درباره مبارزه با شبه نظامیان مرتبط با داعش در مالاوی با مقام‌های این کشور به گفتو می‌پردازد و ادامه داد: "این یک نبرد سخت است."

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در راس هیاتی از این کشور به تایلند می‌رود تا در مراسم بزرگداشت پادشاه فقید این کشور آسیایی شرکت کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین