|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی و مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن توده ۴ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله آملی در این بیمارستان خبر داد.
 متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی و مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن توده ۴ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله آملی در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهلا یزدانی در این باره گفت: بیمار زن ۴۲ ساله اهل آملی به دلیل احساس توده و درد شکم مراجعه کرد و پس از بررسی و انجام آزمایشات توده ۳۰ سانتی متری رحمی گزارش شد که کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد:  میوم های رحم شایعترین تومورهای خوش خیم رحم هستند و معمولا در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می شوند.

وی گفت: این تومورها ممکن است باعث خونریزی غیرطبیعی و یا درد و احساس فشار در لگن شوند که علت این میوم ها نامشخص است ولی در زنان چاق شایع تر است و در بعضی موارد منشا خانوادگی دارد.

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: این تومورها ممکن است منفرد یا متعدد و به اندازه کوچک یا خیلی بزرگ باشند که اندازه بزرگ این توده ها باعث درد لگن علایم ادراری مانند تکرر ادرار و اثر فشاری روی مجرای ادراری می شود.

یزدانی بیان کرد: در سایز خیلی بزرگ این تومورها جراحی مشکل تر است  و ممکن است منجر به عوارض جدی و یا خونریزی شدید در طی جراحی شود و از این رو به بانوان توصیه می شود در صورت علایمی چون درد لگن و احساس توده در شکم سریع تر به پزشک مراجعه که با تشخیص زودتر و اقدام مناسب درمانی از عوارض جدی جلوگیری شود.

وی گفت: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و  توده بزرگ رحمی به اندازه  ۲۵*۳۰ سانتی متر که بیش از ۴ کیلوگرم وزن داشت، برداشته شد و با توجه به اقدامات مناسب قبل و حین عمل،حال عمومی بیمار مناسب است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین