|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
طوفان لان که پیش‌بینی می‌شود اوایل صبح دوشنبه در نزدیکی توکیو به ساحل برخورد کند، می‌تواند خسارتی ۲۵ تا ۳۵ میلیارد دلاری به همراه داشته باشد.
 طوفان لان که پیش‌بینی می‌شود اوایل صبح دوشنبه در نزدیکی توکیو به ساحل برخورد کند، می‌تواند خسارتی ۲۵ تا ۳۵ میلیارد دلاری به همراه داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، طبق گفته چاک واتسون، یک مدل‌کننده بلایای طبیعی در موسسه تحقیقاتی انکی در جورجیا، طوفان لان که پیش‌بینی می‌شود اوایل صبح دوشنبه در نزدیکی توکیو به ساحل برخورد کند، می‌تواند خسارتی ۲۵ تا ۳۵ میلیارد دلاری به همراه داشته باشد.

در حال حاضر طوفان لان در ۱۸۸۱ کیلومتری جنوب توکیو قرار دارد و بادهایی با سرعت ۱۵۰ مایل بر ساعت ایجاد کرده است که آن را معادل یک طوفان رده ۴ دررده بندی سفیر-سیمپسون است که قدرتمندترین آن رده ۵ به حساب می‌آید. درحالی که انتظار می‌رود فردا به قدرت این طوفان افزوده شود، پیش‌بینی شده است که با برخورد آن به ساحل از شدت آن کاسته خواهد شد.

واتسون گفت: اگر این طوفان در همین مسیر باقی بماند حدود ساعت ۳ صبح به وقت محلی به ساحل توکیو خواهد رسید. یک تغییر کوچک در مسیر طوفان می‌تواند باعث کاهش قابل توجهی در میزان خسارتی که ژاپن متحمل می‌گردد شود اما فعلا مسیر طوفان بدترین حالتی است که می‌تواند داشته باشد.

واتسون ادامه داد: زیرساخت‌های ژاپنی برای تحمل طوفانی نظیر لان نسبت به همتایان آمریکایی خود بسیار مجهزتر هستند. او اضافه کرد اگر طوفانی مشابه با این به نیویورک یا میامی می‌رسید خسارتی بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیارد دلار ایجاد می‌کرد.

طوفان لان آخرین طوفان در گروه طوفان‌های سهمگین و مخرب موسمی، شامل طوفان‌های ماریا، ایرما، هاروی و اوفلیا است که تگزاس، فلوریدا، پورتوریکو و ایرلند را در ۲ ماه اخیر درنوردیده‌اند.

واتسون گفت: از ماه آگوست تا کنون این هفدهمین بلای طبیعی‌ای است که بیش از ۱ میلیون نفر را تهدید می‌کند و بیش از ۱ میلیارد دلار خسارت ایجاد می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین