|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۸۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به پاکستان دولتمردان اسلام آباد تصمیم گرفتند قاطعانه با آمریکا مخالفت کرده و دیگر با سناریوی کاخ سفید علیه تروریسم پیش نروند.
 در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به پاکستان دولتمردان اسلام آباد تصمیم گرفتند قاطعانه با آمریکا مخالفت کرده و دیگر با سناریوی کاخ سفید علیه تروریسم پیش نروند.

به نقل از اکسپرس نیوز در آستانه سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به پاکستان دولتمردان اسلام آباد با برگزاری جلسه‌ای مهم اعلام کردند دست رد به سینه آمریکایی‌ها خواهند زد.

گزارش‌ها حاکی است پاکستانی‌ها تصمیم گرفته‌اند بیش از این با طناب آمریکا به چاه نرفته و سناریوی آنها در خصوص مبارزه با تروریسم در افغانستان را نپذیرند.

قرار است در جلسه با تیلرسون با صراحت اعلام شود که «آمریکا و افغانستان» خود علیه تروریست‌های فعال در این کشور اقدام کنند، زیرا حضور آنان در افغانستان باعث نا‌امن شده پاکستان شده است.

دولتمردان اسلام آباد که سال‌ها به دلیل همکاری نظامی و اطلاعاتی با آمریکا اتباع کشور خود را به کام مرگ فرستاده بودند این بار تصمیم گرفته‌اند همکاری‌های خود را بسیار محدود کرده و فقط جایی نیروهای آمریکایی را پشتیبانی کنند که با منافع ملی اسلام آباد تضاد نداشته باشد.

تصمیم مهم دیگری که گرفته شده است این است که دیگر به نیروهای نظامی آمریکا یا کشورهای دیگر اجازه انجام عملیات در خاک پاکستان داده نمی‌شود، و فقط ارتش پاکستان حق انجام عملیات ضد تروریستی در داخل مرزهای این کشور را دارد.

منابع آگاه اعلام کردند که در جلسه مشترک سران سیاسی و نظامی پاکستان اعلام شد: آمریکا،افغانستان و هند علیه منافع پاکستان اقدام می‌کنند، بنابراین همزمان با استراتژی جدید آمریکا در منطقه پاکستان نیز در میزان و نحوه ارتباط خود با آمریکا تجدید نظر خواهد کرد .

نکته مهمی که قرار است به وزیر خارجه آمریکا اعلام شود این است که پاکستان فقط به میزانی همکاری خواهد داشت که آمریکا همکاری کند و دیگر چون گذشته در خط مقدم میدانی که آمریکا رهبر آن است نخواهد جنگید و حتی عملیات‌های مشترک با آمریکا در داخل خاک خود انجام نخواهد داد.

اسلام آباد واشنگتن را تهدید و اعلام کرده است: اگر آمریکا بازهم بخواهد در داخل خاک پاکستان حملات پهپادی انجام دهد با واکنش سخت اسلام آباد روبرو خواهد شد.

علاوه بر این پاکستان نه دخالت هند و نزدیک شدن بیش از اندازه افغانستان به این کشور را خواهد پذیرفت و نه اجازه می‌دهد آمریکا یا هر کشور دیگری در مورد منافع مشترک اسلام آباد و پکن به خصوص کریدور اقتصادی چین و پاکستان صحبت کند .

از زمانی که ترامپ، پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در خاک افغانستان متهم کرد، مقامات پاکستانی واکنش‌های منفی خود علیه آمریکا را آغاز و اعلام کردند دیگر حاضر نیستند مانند گذشته فریب آمریکا را بخورند.

آمریکا و هند تلاش می‌کنند از طریق نفوذ در افغانستان و متهم کردن پاکستان به این کشور فشار وارد کرده و مانع از دوستی بیشتر چین و پاکستان شوند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین