|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۱۸۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
منابع امنیتی افغان در شمال افغانستان اعلام کردند که طالبان با حمله به مرکز داعش در ولایت جوزجان مقر این گروه تروریستی را تصرف کرده است.
 منابع امنیتی افغان در شمال افغانستان اعلام کردند که طالبان با حمله به مرکز داعش در ولایت جوزجان مقر این گروه تروریستی را تصرف کرده است.

منابع امنیتی افغان در ولایت جوزجان اعلام کردند که در نتیجه حمله طالبان به مراکز داعش در شهرستان قوش تپه بیش از 10 جنگجوی گروه تروریستی داعش کشته شده‌اند.

«حکمت‌الله امین زاده» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت جوزجان گفت که منطقه «چقمه‌چقور» شهرستان قوش تپه از یک سال گذشته مقر داعش در این شهرستان محسوب می‌شد اما شب گذشته به تصرف طالبان درآمد.

وی افزود: در این درگیری ده‌ها عضو گروه تروریستی داعش از سوی طالبان کشته شده‌اند و مواضع گروه داعش به تصرف طالبان در آمده است.

سخنگوی پلیس جوزجان گفت درگیری‌ها بین افراد طالبان و جنگجویان گروه تروریستی داعش در این ولایت ادامه دارد و یک سرکرده مشهور داعش موسوم به «ابراهیم لنگ» و دو تبعه ازبکستانی این گروه نیز کشته شده‌اند.

امین زاده در ادامه تصریح کرد تعدادی از جنگجویان گروه تروریستی داعش عقب نشینی و به منطقه «کومرلیک» و «سردره» شهرستان «درزاب» فرار کرده‌اند.

«امین الله» فرماندار شهرستان قوش تپه گفت در این درگیری غیرنظامیان آسیب ندیده است زیرا مردم این منطقه قبل از آغاز درگیری خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

وی افزود طالبان افراد بسیاری را از ولایت‌های بادغیس، فاریاب، هلمند و سرپل به این منطقه برای مقابله با گروه تروریستی داعش آورده‌اند و به دنبال جنگجویان داعش در حال بازرسی منازل مسکونی در این منطقه هستند.

پیش از این نیز بارها طالبان با گروه تروریستی داعش در مناطق «قرای‌کومرلیک»، «آقسای» و «خاک شهیدان» ولایت جوزجان درگیر شده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین