|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام ۱۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران به عراق در مرحله اول برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خبر داد.
 مجتبی یزدانی در حاشیه مراسم اعزام ۱۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران به کشور عراق در تشریح اعزام نیروهای خدماتی به کربلای معلی گفت: برای امسال هر یک از مرزهایی که برای اعزام زائرین تعیین شده است به یکی از شهرداری‌های مناطق تهران واگذار شده است. به این ترتیب که در مرز چذابه منطقه ۴ شهرداری تهران مستقر می‌شود. در مرز مهران منطقه ۵، در مرز شلمچه منطقه ۶ و مرز خسروی نیز که امسال برای اولین بار زائرین می‌توانند از آن به کشور عراق عزیمت کنند نیروهای شهرداری منطقه ۱۴ مستقر می‌شوند.

وی افزود: در این مرزها هر یک از این مناطق به زائرین خدمات لازم را ارائه می‌کنند که این خدمات با برگزاری جلسات مشترک بین شهرداری تهران، استانداری تهران، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها برای هماهنگی‌های بیشتر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: نظافت، رفت و روب و حمل زباله‌ها همچنین سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز توسط شهرداری تهران تامین خواهد شد. امسال سرویس‌های بهداشتی بانوان و آقایان که در مرزها مستقر می‌شوند برای ارائه خدمات در آن‌ها از نیروهای استان‌های مرزی استفاده شده است.

یزدانی تاکید کرد: هماهنگی‌ها انجام شده و مسیرهای منتهی به مرزها نیز که از سه سال گذشته برای تسهیل رفت و آمد زائرین اقداماتی در آن‌ها انجام شده بود امسال همگی چهار بانده و شش بانده شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استقرار نیروها و امکانات در مناطق مرزی تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و برای هماهنگی‌های بیشتر امروز معاونان شهرداری‌های کلانشهرها جلسه مشترکی داشتند تا با بهره‌گیری از حداکثر پتانسیل‌ها هم‌افزایی در ارائه خدمات به زائرین داشته باشیم. کمیسیون خدمات شهری ستاد اربعین نیز مسوولیتش با شهرداری تهران است که در این راستا نیز هماهنگی در همه بخش‌ها انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رفت و آمد زائرین و حرکت آن‌ها به سمت کربلا از شهر کوت گفت: برای حمل و نقل زائرین در این مسیر تقسیم کاری انجام شده که علاوه بر خودروهای عراقی، اتوبوسرانی تهران به همراه چند استان دیگر و دو شرکت بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمل و نقل زائران را برعهده دارند. در این راستا وزارت کشور پیگیری‌های حمل و نقل مسافرین را در این مسیر انجام داده است و شهرداری تهران نیز ۱۵۰۰ اتوبوس برای این کار اختصاص داده، شهرهای همدان، شیراز و مشهد نیز با اختصاص اتوبوس در این کار مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: برای هماهنگی حداکثری در حوزه حمل و نقل طی روزهای آینده با برگزاری جلسات مشترک قطعاً شاهد هماهنگی حداکثری خواهیم بود. در مرز کوت، شهرداری منطقه ۲ برای ارائه خدمات مستقر خواهد بود.

یزدانی درخصوص خدمات ارائه شده توسط شهرداری تهران در مسیر نجف تا کربلا نیز گفت: نیروهای شهرداری تهران در شهر کربلا در دو شیفت و هر شیفت ۵۰۰ نفر و در شهر نجف نیز دو شیفت و در هر شیفت ۲۵۰ نفر به ارائه خدمات مشغول خواهند بود. امروز نیز در اعزام نخستین گروه نیروهای شهرداری ۷۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و تعدادی از ناظرین که مجموعاً حدود ۱۰۰۰ نفر می‌شوند به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی افزود: در شهر نجف استانداری تهران مسوولیت دارد که هماهنگی کامل میان شهرداری تهران و معاونت عمرانی استانداری تهران را انجام دهد. شهرداری تهران در شهر نجف و کربلا نماینده دارد تا برای نیروهای سایر شهرداری‌ها همانند کرج که به ارائه خدمات مشغول خواهند بود هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در شهر نجف یک پاکسازی کامل داریم که این امر از سه روز پیش آغاز شده است. برای انجام کارها با ستاد عتبات عالیات همکاری و تعامل کاملی داریم.

یزدانی درخصوص موضوع اسکان در راهپیمایی اربعین امسال نیز گفت: در نجف یک مکان اسکان برپا و امکاناتش برعهده شهرداری تهران است اما تامین خدماتی که داخل این مکان اسکان ارائه می‌شود برعهده ستاد عتبات عالیات است.

وی درخصوص خدمات ارائه شده در مسیر نجف تا کربلا نیز گفت: ۱۳۰۰ نفر از شهرهای مختلف مراجعه کردند تا در بخش ارائه خدمات فعالیت داشته باشند. ما به این افراد تجهیزات لازم را می‌دهیم تا در امر رفت و رو فعالیت داشته باشند همچنین در مسیر نجف تا کربلا، سه چادر برپا کرده‌ایم تا جمع‌آوری زباله‌ها در این مسیر توسط نیروهای شهرداری به بهترین شکل ممکن انجام شود. در حال حاضر نیز پاکسازی این مسیر آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های بسیج شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین امسال اشاره و اظهارکرد: بسیج شهرداری در مسیر نجف تا کربلا دو موکب ساختمانی دارد که درمانگاه، رخت‌شورخانه، حسینیه، سرویس بهداشتی، استحمام ومحل اسکان در این موکب‌ها در نظر گرفته شده است البته با کمک خیرین در این موکب‌ها پذیرایی نیز از زائرین انجام خواهد شد. نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز در موکب‌ها مستقر خواهند بود.

وی درخصوص زمان بازگشت نیروها از کشور عراق گفت: در مرحله اول اعزام ۱۰۰۰ نفر به کشور عراق اعزام می‌شوند که تا روز اربعین در کشور عراق برای ارائه خدمات حاضر خواهند بود و مرحله دوم اعزام نیروها یک روز پیش از اربعین انجام خواهد شد که در این مرحله نیز ۱۰۰۰ نفر از نیروها به کشور عراق اعزام می‌شوند و تا ۵ روز پس از اربعین در این کشور ارائه خدمات خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: کلیه اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین امسال از سوی شورا و توسط کمیسیون اجتماعی نظارت خواهد شد. سالاری و مسجدجامعی نیز از سوی شورا به عنوان ناظر در ارائه خدمات راهپیمایی اربعین امسال تعیین شده‌اند. ۱۰ میلیارد تومان توسط شورا برای مراسم امسال تخصیص داده شده که بین مناطق و سازمان‌های فعال در این مراسم تقسیم شده است. در مراسم امسال سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش‌نشانی، بسیج شهرداری تهران و شرکت شهر سالم حضور دارند.

یزدانی تاکید کرد: کلیه نیروهای شهرداری تهران به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حق ماموریت برای ارائه خدمات در این مراسم به کشور عراق اعزام می‌شوند همچنین کلیه تجهیزات لازم برای پوشش شهر نجف و کربلا در زمینه نظافت، رفت و روب و ارائه سایر خدمات به کشور عراق اعزام شده است که این ادوات شامل ماشین‌های نظافت و مخازن جمع‌آوری زباله می‌شوند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید در مراسم امسال سقف ۱۰ میلیارد تومانی هزینه‌های مراسم که توسط شورای شهر تهران مصوب شده است، رعایت خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین