|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه کار کردن در این تیم راحت نیست، تاکید کرد که تغییر ذهنیت بازیکنان تیمش نیاز به زمان دارد. وی همچنین درباره آخرین وضعیت انضباطی مهدی قائدی صحبت کرد.
 سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه کار کردن در این تیم راحت نیست، تاکید کرد که تغییر ذهنیت بازیکنان تیمش نیاز به زمان دارد. وی همچنین درباره آخرین وضعیت انضباطی مهدی قائدی صحبت کرد.

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی استقلال و نساجی مازندران در جام حذفی که بعدازظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد، گفت: بابت تاخیرم در نشست خبری عذرخواهی می کنم. ما باید کارهای زیادی انجام بدهیم. کار کردن در استقلال راحت نیست.

وی افزود: در جام حذفی همیشه وقتی یک تیم لیگ برتری برای یک تیم دسته پایینتر بازی می کند کار سختی دارد. من بازی های زیادی در جام حذفی مقابل تیم های پایینتر داشته ام. به بازیکنانم هم گفته ام حریف را دست کم نگیرند.

سرمربی استقلال گفت: باید به زمین برویم و خودمان را به خوبی نشان بدهیم. بعد از بازی با فولاد، به مسائل تاکتیکی، تکنیکی و امادگی جسمانی پرداختیم. باید اتفاقات گذشته را فراموش و روی کار فعلی تمرکز کنیم. کار دفاعی ما مقابل فولاد بسیار خوب بود و گلر ما یک سیو توپ داشت. مشکل ما وقتی است که توپ داریم و می خواهیم حمله کنیم. باید ببینیم فردا چه پیش می آید و چه بازیکنانی بازی می کنند.

شفر یادآور شد: حتی بهترین باشگاه های دنیا هم فراز و نشیب دارند. من هم اینجا هستم تا تیم را به جایگاه بالا برگردانم. احساس می کنم هواداران ما به باشگاه بسیار وفادار هستند نه فقط وقتی که آن بالا هستیم بلکه وقتی که مشکل هم داریم در کنار تیم هستند. همیشه به هوادارانمان اعتماد داریم چرا که در زمانی که تیم مشکل دارد از ما حمایت می کنند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه میزان زمان نیاز دارد تیم را به جایگاه بالای جدول برساند؟ گفت: ۸۰ درصد فوتبال در ذهن شما است. فیلم بازی های استقلال را دیده بودم. بازیکنان زیاد با توپ راه می افتادند و دریبل می کردند. هافبک ها سعی می کردند زیاد با توپ راه بیافتند و این باعث می شد توپ زیادی از دست بدهیم. الان روی فوتبال تکضرب و دوضرب کار می کنیم. الان داریم روی این کار می کنیم که وقتی یک بازیکن توپ دارد، یک نفر دیگر روی دستش بیاید و انتخابهای زیادی داشته باشیم. تغییر دادن ذهنیت بازیکنان کار یکی دو روز نیست و به زمان نیاز دارد. نوع تمریناتمان را عوض کرده ایم. بازیکنان هم اول باید در ذهنشان یاد بگیرند.

شفر افزود: امیدوارم بازیکنان مصدوم برگردند و به تیم کمک کنند مثل جابر انصاری. بازیکنان در زمین باید بیشتر با هم صحبت کنند در مورد اتفاقات مختلفی که در زمین می افتد. بازیکنان باید همیشه با هم صحبت کنند. وقتی یک مهاجم داخل ۱۸ قدم می رود، هافبک پشت سرش باید با او حرف بزند. می دانم این کار راحتی نیست ولی این کار را شروع کرده ایم. به بازیکنان تاکید کرده ام با هم صحبت کنند. در گذشته دیده می شد بازی ما بیشتر در سمت راست یا چپ بود و آنجا گیر می کرد؛ الان داریم کار می کنیم که منطقه بازی عوض شود. این تغییر نیاز به زمان دارد. در گذشته می دیدیم مهاجم می ایستاد تا توپ به او برسد ولی مدافع حریف این توپ را قطع می کرد. الان به بازیکنان گفته ام که به سمت توپ بیایند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: یاد گرفتن فوتبال مثل مدرسه است. بازیکن باید اول در ذهنش یاد بگیرد نه اینکه هر روز سر تمرین بیایند و مربی بگوید چه کار کنید. به بازیکنانم می گویم فوتبال اروپا را ببینند. ما می خواهیم بازیکنانمان فوتبال روز اروپا را ببینند و یاد بگیرند باید چه کار کنند و سپس آنرا در تمرین اجرا کنند. بازیکنان همچنین باید روی ضربات سر به سمت دروازه حریف کار کنند. باور کنید انگیزه بازیکنان زیاد است. نظم در تیم ما بسیار خوب است و بازیکنان تلاش می کنند یاد بگیرند. از شغلی که دارم خوشحالم.

شفر در خصوص عملکرد ضعیف خط حمله استقلال و همچنین احتمال انتقال حسن بیت سعید به فولاد خوزستان گفت: این خبر از کجا آمده است؟ وقتی خبرنگاران گفتند این خبر را مربی فولاد عنوان کرده است، شفر گفت: در باشگاه ما هیچ بازیکنی نمی رود و نمی آید مگر اینکه من بله یا خیر بگویم. خوشحالم از اینکه تعامل کامل با مدیریت باشگاه داریم. شاید پیشنهاداتی هم برسد و باید بررسی کنیم ولی هیچ بازیکنی قبل از بله و خیر من نه از تیم خارج می شود و نه به تیم می آید.

سرمربی استقلال تصریح کرد: حسن بیت سعید بازیکن خیلی خوبی است بخصوص برای برنامه ضد حمله ولی یک مقدار نیاز به اعتماد به نفس بیشتری برای بازی مقابل تیم هایی که بسته بازی می کنند، دارد. حسن باید بیشتر یاد بگیرد و فوتبال یکضرب و دو ضرب را یاد بگیرد. ما داریم با او کار می کنیم تا این روش را یاد بگیرد. حسن به من می گفت بعضی مربیان قبلی می گفتند تمایل داریم به سمت داخل بازی کنی ولی خودش تمایل داشت کناره ها بازی کند. به او گفتم کمک می کنیم تا به سطح خوب برسی. حسن اولین بازیکنی نیست که از روزهای اوجش فاصله گرفته، ما او را به جایگاهی که لیاقتش را دارد می رسانیم. ما با هم صحبت می کنیم و تعامل داریم. مهم تمرینات الان حسن است.

وی گفت: او برای ضد حمله بازیکن خیلی خوبی است. وقتی تیمی مثل فولاد ۱۰ نفره دفاع می کند، حسن بیت سعید فضا برای بازی کردن ندارد. فوتبال نیاز به تمرین و فکر کردن و زمان دارد. حسن باید فوتبال تکضرب و دوضرب را بیشتر تمرین کند. این مثل کار شماست. من نمی توانم کار شما را انجام بدهم. شما مرحله به مرحله کارتان را یاد گرفته اید.

شفر در ادامه به شوخی به خبرنگاران گفت به خاطر تاخیر امروزش برای خبرنگاران شکلات می آورد!
سرمربی استقلال درباره اینکه به نظر می رسید بدن بازیکنان تیمش مقابل فولاد سنگین بود، اظهار کرد: هرگز درباره کادر فنی قبلی تیم صحبت نمی کنم. شما می توانید احساس کنید تیم اعتماد به نفس کافی در مسائل بدنی ندارد. ما هفته ای یک جلسه تمرین اختصاصی بدنسازی برای بازیکنان درنظر گرفته ایم. کارهای بدنی انجام می دهیم شامل پاس دادن و دویدن. شما به یک سطح اولیه آمادگی جسمانی بدون توپ نیاز دارید. بعد از مسابقه جمعه، دوشنبه تمرین آمادگی جسمانی داشتیم و بعد هم تمرینات تاکتیکی. باور کنید خود بازیکنان هم باید در ذهنشان داشته باشند از نظر جسمی آماده هستند تا کار تاکتیکی را بهتر انجام بدهند. هفته قبل هم گفتم چرا آلمان قهرمان جام جهانی شد. بازیکنان بیرون از زمین می گفتند آماده آماده هستم و هیچ بازیکنی بهتر از من نیست.

در نتیجه از نظر آمادگی جسمانی شرایط خوبی داشتند. آلمان مقابل برزیل با ۱۰۰ هزار تماشاگر خانگی ۷ گل زد.این سبک و روش فوتبال آلمان است که بازیکنانش می گویند ما از همه آماده تریم؛ چه کسی آماده تر از ما وجود دارد؟ ما می خواهیم این سیستم را در استقلال پیاده کنیم. البته باید سبک و استایل فوتبال ایران را هم مدنظر داشته باشیم. الان تیم ملی نوجوانان ایران به خوبی در مسابقات جام جهانی بازی می کند. من جادوگر نیستم. این کار خیلی سختی است. همیشه باید سطح توانایی بازیکنان را بالا و بالاتر ببریم.

شفر گفت: ما بازی با فولاد را آنالیز کردیم. خیلی وقتها در محوطه جریمه حریف، بازیکنی از ما نبود. ما نمی توانیم برنده شویم در حالی که مهاجم در محوطه جریمه تیم مقابل نباشد. الان داریم روی این موضوع کار می کنیم. حالا ببینیم فردا چه اتفاقی می افتد.

سرمربی استقلال درباره وضعیت مهدی قائدی هم گفت: قائدی بازیکن با استعدادی است. او توانایی زیادی دارد ولی باید فوتبال تکضرب و دوضرب را یاد بگیرد. من در کارلسروهه هم بازیکنانی مثل قائدی داشتم. او در اولین بازی به زمین رفت و در دقایق پایانی گل زد. او دوباره در بازی بعدی به زمین رفت و گل زد. از او پرسیدم خوشحالی، گفت خیلی خوشحالم. او گفت بعد از بازی به تفریح رفتم و خیلی خوش گذشت. مربی بدنساز را صدا کردم و گفتم این بازیکن باید به بیرون برود. او دوباره در بازی بعد به زمین آمد و خیلی تلاش نمی کرد؛ او را از زمین بیرون کشیدم.

این برای بازیکن بد است که خیلی سریع از زمین بیرون بیاید؛ بازیکن باید حرفه ای باشد. او بعدا بازیکن تیم ملی آلمان شد. هر موقع مرا می بیند صورتم را می بوسد و از من تشکر می کند. من فقط بازیکن خوب نمی خواهم؛ بازیکنم باید از لحاظ رفتاری هم حرفه ای باشد. بازیکن می تواند از من می تواند بپرسد چرا بازی نکردم ولی برای من نظم مهمتر است. از بازی قائدی خوشم می آید ولی او باید یاد بگیرد. مطمئنم که این بازیکن یاد می گیرد. شاید ۵ سال دیگر شما بگویید قائدی بهترین بازیکن تیم ملی ایران است. او پسر خوبی است.

شفر درباره درخشش تیم ملی نوجوانان ایران مقابل آلمان و شکست این تیم در جام جهانی، ابتدا به شوخی گفت آیا این خبر صحت دارد؟ وی سپس گفت: من ۱۵ دقیقه بازی را دیدم. خیلی ها از آلمان با من تماس گرفتند و برای تیم ایران تبریک گفتند! امیدوارم در آینده هم بازیکنان این تیم کنار یکدیگر باشند. این تیم، آینده فوتبال ایران است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین