|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۸۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان یکی از مشکلات گردشگری استان کرمان را ناشناخته بودن جاذبه‌های گردشگری آن برای مردم ایران دانست.
 رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان یکی از مشکلات گردشگری استان کرمان را ناشناخته بودن جاذبه‌های گردشگری آن برای مردم ایران دانست.

"مهدی سیاوشی" امروز ۲۷ مهرماه در شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی پیرامون بررسی مسایل و مشکلات گردشگری اظهار کرد: دو دور ماراتن در کویر کرمان برگزار شد که افراد سرشناسی در آنها شرکت کردند و این امر سبب معرفی کویر کرمان شد.

وی افزود: جشنواره عکس گردشگری استان برگزار شد که باعث جلب توجه عکاسان به جاذبه‌های گردشگری استان کرمان شد،  ضمن آن‌که این نمایشگاه در پنج شهر دیگر کشور نیز دایر شد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان به برگزاری مسابقات پاراگلایدر و کایت در کویر اشاره کرد و افزود: حاصل این مسابقات این بود که این منطقه به عنوان یکی از مکان‌های مناسب برای این‌گونه مسابقات معرفی شود، هم‌چنین مسابقات استارت‌آپ گردشگری نیز با شرکت گروه‌های مختلف از سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان این مطلب که اقدام دیگر در خصوص گردشگری برگزاری نمایشگاه گردشگری فرهنگ بومی و صنایع‌دستی کرمان بود، تصریح کرد: بازدید مدیران آژانس‌های گردشگری کشور از استان نیز سبب افزایش ورود تورها به کرمان شد.
 
سیاوشی عنوان کرد: یکی از بحث‌های مطرح‌شده در کمیسیون، دعوت از مسئولین مؤثر در گردشگری بود، هم‌چنین کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هفته آینده جلسه مشترکی با سازمان میراث فرهنگی در خصوص مسائل گردشگری برگزار خواهند کرد که در همین راستا مشاور شهرداری کرمان، کمیسیون گردشگری و اصناف در جهت توسعه گردشگری کرمان تشکیل شد.
 
 رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان از تقسیم بندی کویر به سه منطقه سبز، زرد و نارنجی سخن به میان آورد و گفت: مناطق سبز به طور کامل مشخص شده است و گردشگران به راحتی در این منطقه کویر می توانند سفر کنند، هم‌چنین در کنار این موارد، دوره‌های آموزشی با اداره کل میراث فرهنگی کرمان برگزار شد که شامل ۳۰ دوره آموزشی برای بخش‌های مختلف از جمله رانندگان تاکسی و پرسنل هتل‌ها بود.

وی افزود: بخش‌ خصوصی در قالب تشکل‌ها سازمان‌دهی می‌شوند تا فعالیت‌های تخصصی را انجام دهند و اکنون نیز انجمن آفرود کرمان در حال راه‌اندازی است.
 
سیاوشی افزود: با وزارت آموزش‌وپرورش مکاتبه کردیم تا بحث گردشگری در کتاب دانش‌آموزان گنجانده شوند تا از همان کودکی از آثار گردشگری کشور آگاهی یابند، ضمن آن‌که بحث مالیات نیز از مباحث مهمی است که از طریق کمیسیون در حال پیگیری است.

سیاوشی در خصوص پیشنهادات خود در زمینه گردشگری، عنوان کرد: نخستین بحث این است که سالی به عنوان سال هدف گردشگری تعیین شود، هم‌چنین تدوین قانون جامع گردشگری و سند راهبردی توسعه گردشگری کشور دومین پیشنهادم است.

وی افزود: بحث بعدی در استان کرمان وجود تعداد زیاد مهمان‌سراهای دولتی است، ادارات و هم‌چنین آموزش‌وپرورش از مهمان‌سراها استفاده می‌کنند و خودشان تور هم برگزار می‌کنند.

 رئیس کمیسیون گردشگری عنوان کرد: بحث بعدی اختلاف بین اتاق اصناف و اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای اعطای مجوز گردشگری است و آخرین بحث این است که اخذ مجوزهای بین‌راهی در استان 1.5 تا دو سال زمان می‌برد که باید جلسه‌ای تشکیل و سازمان‌ها زمان‌بندی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین