|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
قدرت‌های خارجی در صدد دستیابی به اطلاعت سری از ائتلاف و شراکت استالیا، موضعش در عرصه دیپلماتیک، اقتصادی، مسائل نظامی، انرژی و منابع طبیعی، علوم نوین و تکنولوژی هستند
رئیس‌ سازمان جاسوسی استرالیا می‌گوید قدرت‌های خارجی کمپین گسترده و بی وقفه‌ای را برای جاسوسی و دخالت در امور استرالیا بخصوص مساله قبایل و اقلیت‌های مذهبی آغاز کرده‌اند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، ،سازمان اطلاعات امنیت استرالیا گفته است که تلاش‌های گسترده و همه جانبه‌ای را برای مقابله با این تهدیدها در قالب مبارزه با تروریسم آغاز کرده است.

دانکن لویس، مدیرکل این آژانس بیان کرد: طی سال گذشته فضای بسیار بد امنیتی و عملیاتی داشتیم.

وی با اشاره به نگرانی‌های جدی از بابت تروریسم به رشد فزاینده مداخلات خارجی اشاره کرد و گفت: قدرت‌های خارجی در صدد دستیابی به اطلاعت سری از ائتلاف و شراکت استالیا، موضعش در عرصه دیپلماتیک، اقتصادی، مسائل نظامی، انرژی و منابع طبیعی، علوم نوین و تکنولوژی هستند .

این مسئول استرالیایی گفت: جاسوس‌ها و مداخله‌گران خارجی تهدیدی جدی هستند، فعالیت‌هایی که امروز بی ضرر به نظر می‌آیند در آینده می‌توانند پیامدهای خطرناکی داشته باشند.

وی بدون ذکر نام کشور خاصی به تعدادی از کشورهای و بازیگران اشاره کرد و گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که برخی کشورها عملیات‌های اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات مهم دولتی و صنعتی ما داشته‌اند.. ما قدرت‌های خارجی  که به دنبال تغییر افکار عمومی ، سازمان‌های رسانه‌ای و مقام‌های دولتی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود هستند را شناسایی کرده‌ایم.

لویس گفت: اقلیت‌ها و جوامع مذهبی در معرض این عملیات‌های نفوذی هستند. این فعالیت ها تهدیدی برای جامعه ما و اتحاد نهادهای دولتی و شهروندان ماست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین