|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
رضایی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌گفتند اگر با آمریکا ارتباط بگیریم ایران بهشت خواهد شد و اشتباه می‌گفتند، گفت: حالا دیدیم که این حرف صحت نداشته و رئیس جمهور جدید آمریکا زیر همه چیز زده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سخنرانی ابلهانه ترامپ عصبانیت و یأس دیده می‌شود، گفت: آمریکایی‌ها از موشک‌های ما هراس دارند.

محسن رضایی صبح پنج‌شنبه در یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران که با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهدای استانهای قم، مرکزی، سمنان و مرکزی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، شهدای اطلاعات عملیات را جزو مهمی از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: تبیین اقدامات شهدای اطلاعات عملیات برای نیروهای مسلح و نسل‌های آینده بسیار مهم است و رزمندگانی نیز که باقی مانده‌اند باید شناسایی شوند تا از تجربیات آنان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه جنگ و دفاع مقدس به اندازه یک کشور و دولت بزرگ و انقلاب عظیم جریان داشت، گفت: در جنگ همه عناصری که امروز کشور را اداره می‌کند وجود داشت هر چند که این امکانات را در زمان جنگ نداشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز هیچ کشوری بدون داشتن سازمان‌های اطلاعاتی نمی‌تواند امنیت خود را تأمین کند.

وی اظهار داشت: اطلاعات در سپاه پاسداران از صفر شروع شد و از جوانان کم سن و سال شکل گرفت و همین سردار باقری و قاسم سلیمانی از ۱۷ سالگی وارد جنگ شدند.

اطلاعات نیروی زمینی از بخش‌های مهم جنگ بود

رضایی در ادامه گفت: اطلاعات نیروی زمینی از بخش‌های مهم جنگ بود که از صفر فعالیت خود را شروع کرد که از نظر خطرپذیری شرایط حساسی داشتند و هر اقدامی می‌خواستیم انجام دهیم اول اطلاعات باید وارد میدان می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه برآورد شرایط جنگ و نیروهای دشمن در عملیات‌ها بر عهده اطلاعات بود و گاهی در مأموریت‌هایشان اسیر هم می‌گرفتند، ‌ گفت: نقش اطلاعات در دفاع مقدس بی‌بدیل بود و زحمات طاقت فرسایی در این زمینه کشیده شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در جنگ کار بزرگ‌تری از آزادسازی خرمشهر انجام دادیم که آثار آن در موشک‌سازی و موفقیت‌های جبهه مقاومت در منطقه و اقتدار امروز ملت می‌بینیم و آن موفقیت دستیابی به اقتدار از دست رفته ۴۰۰ ساله قبل بوده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: علت اینکه در کشور عده‌ای می‌خواهند چهره دفاع مقدس را سیاه نشان دهند به دلیل این است که نمی‌خواهند این بخش دوم پیروزی در جنگ دیده شود.

موفقیت‌ها امروز از خاکریزهای دفاع مقدس به دست آمده است

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در سخنرانی ابلهانه ترامپ عصبانیت و یأس دیده می‌شود و شهید بهشتی فرمود «آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» و امروز آمریکا در حال مردن است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به صراحت گفته‌اند ایران در حال نفوذ در منطقه است، گفت: آنان از موشک‌های ما هراس دارند و این موفقیت‌ها از همان خاکریزهای دفاع مقدس به دست آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تاکنون هیچ رئیس جمهوری خلیج عربی نگفته بود، اظهار داشت: بر قبرهای سربازهای آمریکایی نیز خلیج فارس نقش بسته و این نشان از یأس و ناامیدی آن‌ها است که ماحصل اقتدار کشور است و ملت ایران آن‌چنان سیلی به او بزند که خودش نفهمد.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره شگفتی ساز بوده و امروز نیز دشمن عصبانی است و شرایط برای رشد فراهم است، ادامه داد: ترامپ می‌گوید اوباما اشتباه کرده و نباید فقط هسته‌ای را می‌دید و حضور ایران در سوریه و لبنان را هم می‌دید و حالا می‌خواهم این مسائل را اصلاح کنم و بعد تحریم‌ها را تشدید و متحدان در منطقه را علیه ایران بسیج کنیم.

دولتمردان منتظر سرمایه خارجی نباشند

رضایی با تأکید بر اینکه دولتمردان باید هوشیار باشند و منتظر سرمایه خارجی نباشند، گفت: نباید فرصت‌ها را از دست داد و در این راستا تهدیدها را باید تبدیل به فرصت کرد و از آن در راستای ارتقای معیشت و احیای ارزش‌های انقلاب تلاش کرد.

وی افزود:‌ اینکه عده‌ای منتظر هستند از آسمان برجام چیزهایی به زمین برسد خبری نبوده و نخواهد بود و ما نباید منتظر آن‌ها باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امروز هیچ بعدی در کشور نیست که از سوی رهبری سیاستگذاری نشده باشد، اظهار داشت: باید این سیاست‌ها عمل شود که در صورت عمل رو به جلو حرکت خواهیم کرد و از تهدیدات عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز فضای جهانی به نفع ما است و ما هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت کردیم که این هزینه امروز به نفع ما شد، تأکید کرد: امروز مشخص شد که آمریکایی‌ها اخلالگر هستند که پس از ۱۲ سال مذاکره و رسیدن به توافق آن را نپذیرفتند.

عده‌ای نمی‌گذاشتند شعار «ما می‌توانیم» در کشور جاری باشد

رضایی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌گفتند اگر با آمریکا ارتباط بگیریم ایران بهشت خواهد شد و اشتباه می‌گفتند، گفت: حالا دیدیم که این حرف صحت نداشته و رئیس جمهور جدید آمریکا زیر همه چیز زده است.

وی با اشاره به اینکه نبودن سرمایه و نیروی انسانی عدم رشد اقتصادی نیست بلکه تردید از نتوانستن مشکل اصلی ما بوده است، گفت: عده‌ای نمی‌گذاشتند شعار «ما می‌توانیم» در کشور جاری باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما یک رهبری داریم که ظرفیت بسیار عظیم در عرصه‌های سیاسی معنوی است و بزرگ‌ترین نعمت پس از امام زمان(عج) ایشان هستند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین