|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
ستاره برزیلی پاریسی‌ها یک مرتبه دیگر از تصمیم خودش برای جدایی از بارسا دفاع کرد.
 ستاره برزیلی پاریسی‌ها یک مرتبه دیگر از تصمیم خودش برای جدایی از بارسا دفاع کرد.

نیمار، ستاره برزیلی و گران‌قیمت باشگاه پاریس همچنان برای رسانه‌های مختلف دنیا و در رأس آن برای رسانه‌های فرانسوی جذاب است. این برزیلی که همین تابستان با رکوردشکنی در بازار نقل و انتقالات از بارسا راهی پاری‌سن‌ژرمن شده، گفت‌وگویی با مجله «لوفوت» فرانسه داشته و درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است. در زیر خلاصه‌ای از این گفت‌وگو را از نظر می‌گذرانید.

* الان شرایط‌تان در پاری‌سن‌ژرمن را چطور می‌بینید؟
خیلی زود جایم را پیدا کردم و حس غریبی ندارم. از زمانی که به اینجا آمده‌ام هم‌تیمی‌هایم کمک زیادی به من کرده‌اند. از اینکه می‌توانم روزانه کنار آنها باشم خوشحالم. حالا به دنبال این هستم از لحاظ بدنی به اوج آمادگی برسم تا بتوانم بهترین بازی‌ها را انجام دهم.

* چطور شد از لحاظ تاکتیکی هم این‌قدر سریع با برنامه‌های تیم، خودتان را وفق دادید؟
تفاوت زیادی با کاری که در بارسلونا می‌کردم ندارد. البته هنوز همه چیز عالی و بی‌نقص نیست ولی مطمئناً با گذر زمان بهتر می‌شود.

* با بازی کردن در چه پستی بیشتر احساس راحتی می‌کنید؟
تا زمانی که در زمین باشم احساس خوبی دارم (می‌خندد). در اختیار مربی‌ام هستم و همه توانم را در زمین می‌گذارم.

* کمی به عقب برگردیم‌؛ پاری‌سن‌ژرمن چه چیزی داشت که شما را جذب خودش کرد؟
خب همین حالا در یکی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا بازی می‌کنم. همگی می‌دانیم این فصل قهرمانی‌های زیادی است که باید برایش بجنگیم. تمام تلاشم را می‌کنم تا به باشگاه برای بردن جام‌های مختلف کمک کنم.

* و حتماً هم می‌دانید که توقعات از شما بالا رفته است...
(سؤال را قطع می‌کند). جایی برای نگرانی نیست. وقتی در باشگاه بزرگی بازی می‌کنیم فشار روحی زیادی به بازیکنان می‌‌آید و از طرفی هم این انگیزه وجود دارد کسی ناامید نشود. من با این فضا آشنا هستم. از این گذشته، اگر بخواهید بهترین تیم لیگ باشید باید این مورد را در زمین مسابقه نشان دهید. این موضوع البته درباره همه رقابت‌ها صدق می‌کند.

* برای آمدن به پاری‌سن‌ژرمن تردید داشتید؟
دلایلی برای موافقت و مخالفت با این تصمیم داشتم ولی می‌دانم تصمیم خوبی گرفته‌ام. هرگز تردیدی نداشتم. می‌دانستم با آمدن به پاریس، این شانس را به دست می‌آورم که دوستان زیادی پیدا کنم. پروسه فکر کردنم برای آمدن به پاریس طولانی شد. حتی زمانی بود می‌خواستند این خبر را اعلام کنند که من مانع آن شدم چون هنوز تصمیم نهایی‌ام را نگرفته بودم. همیشه می‌گفتم زمانی به پاری‌سن‌ژرمن می‌روم که 100 درصد تصمیمم را گرفته باشم. هر روز خدا را به این خاطر که مسیر را به من نشان داد شکر می‌کنم. حالا خوشحالم که خداوند من را به فرانسه فرستاد.

* با آمدن به پاری‌سن‌ژرمن، برنامه خاصی برای دوران حرفه‌ای‌‌تان دارید؟
آمدنم به پاریس ارتباط مستقیمی با میلم به بردن جام دارد. قبل از اینکه قرارداد جدیدم را امضا کنم، در شرایطی بودم که باید به فکر چالش‌های جدید می‌افتادم. دوست داشتم چیزهای جدیدی را تجربه کنم. دنبال شهرت نبودم، دنبال این نبودم همه به من توجه کنند، فقط چالش جدیدی می‌خواستم و آن را پیدا کردم. می‌خواهم پاری‌سن‌ژرمن را به باشگاهی همسطح هوادارانش برسانم.

* ارزیابی‌‌تان از 4 فصل حضور در کاتالونیا چیست؟
در بارسلونا انگار در خانه خودم بودم. باشگاه به بهترین شکل ممکن از من استقبال کرد. دوستان فوق‌‌العاده‌ای پیدا کردم و این شانس را داشتم کنار بازیکنان بزرگ بازی کنم. به همین سادگی. خب لحظات پرتنشی هم داشتم ولی با دوستانی که پیدا کردم خاطرات فراموش‌نشدنی برای خودم رقم زدم. به هر حال اتفاقات فوتبالی خیلی زود می‌افتد. زندگی هم خیلی زود می‌گذرد. با این حال صمیمیتی که توانستم در بارسا رقم بزنم، با هیچ رقمی قابل خریدن نیست. افتخار می‌کنم بازیکن بارسا بودم. چهار سال فوق‌‌العاده در جایی که واقعاً احساس خوبی داشتم را گذراندم ولی زمانش رسیده بود از آن تیم جدا شوم.

* به روزی که مثلاً قرار است با پاری‌سن‌ژرمن به نوکمپ بروید و بازی کنید، فکر کرده‌اید؟
همیشه در بارسلونا از من استقبال خوبی می‌شود. احترام و عشقی بی‌اندازه نسبت به هواداران و شخصیت‌های بارسلونا دارم. آنجا لحظات بزرگی را تجربه کرده‌ام. در بارسلونا تاریخ خوبی را رقم زدم و بزرگترین عناوین قهرمانی را به دست ‌آوردم. می‌دانم بعضی‌ها هیچ وقت نمی‌توانند تصمیمی که گرفتم را بپذیرند ولی این تصمیم خودم بود و تا آخر عمرم هم پایش می‌ایستم.

* متوجه این هستید که بالاخره مردم تا ابد شما را به خاطر اینکه جرأت کرده و بارسا را ترک کردید، سرزنش می‌کنند؟
این موضوع ناراحتم می‌کنم. من هرگز به هواداران بارسا بی‌احترامی نکردم. همیشه برای پیراهن بارسا از جان مایه گذاشتم. واقعاً پوشیدن این پیراهن افتخار بزرگی بود. مردم باید به تصمیمم احترام بگذارند چون همیشه به آنها احترام گذاشته‌ام.

* الان پاری‌سن‌ژرمن در قاره اروپا چه جایگاهی دارد؟
پاری‌سن‌ژرمن باشگاه بزرگی است که بازیکنان بزرگ زیادی را وسوسه می‌کند. الان چند فصل است این تیم نشان داده برای رسیدن به اوج آماده است. پاریس هنوز هم ارزشمندترین جام‌ها را در نظر دارد و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

* و لیگ قهرمانان اروپا در اولویت است؟
هر کاری می‌کنیم تا همه جام‌های ممکن را ببریم‌؛ می‌خواهیم همه جا قهرمان شویم. باشگاه خیلی جاه‌طلب است و ما تلاش زیادی می‌کنیم انتظارات را برآورده کنیم. می‌خواهم تاریخ پاری‌سن‌ژرمن را درخشان کنم.

* بازی کدام یک از بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن شما را شگفت‌زده کرده است؟
در این تیم بازیکنان خوب زیادی وجود دارند. تمایلی ندارم به طور مشخص از چند نفر نام ببرم. برای کامل کردن مأموریتم که کمک به پاریس برای بردن جام‌های زیاد است، من تنها نیستم. از طرفی واضح است یک بازیکن همیشه دوست دارد با بهترین‌ها بازی کند‌؛ حالا پی برده‌ام پاری‌سن‌ژرمن چنین پتانسیلی را دارد. مارکو وراتی استعداد فوق‌‌العاده‌ای دارد و من را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته از همین فرصت استفاده می‌کنم و از خاویر پاستوره که شماره 10‌‌ خود را به من داد تشکر می‌کنم! آن هم در حالی که همدیگر را نمی‌شناختیم.

* سطح لیگ یک فرانسه را در مقایسه با «بیگ فور» چطور ارزیابی می‌کنید؟
همه درباره سطح لیگ فرانسه اشتباه می‌کنند. همه بازیکنانی که به اینجا آمده‌اند چنین موضوعی را می‌دانند. لیگ بسیار رقابتی است. کار ساده‌ای برای باشگاه نیست ولی باید این فصل قهرمان فرانسه شویم.

* خودتان را چطور معرفی می‌کنید: شهروند دنیا؟ سفیر برزیل؟
خوشحالم که توانسته‌ام زندگی غنی‌ای داشته باشم. شغلم طوری بوده که من را به زیباترین نقاط دنیا برده است. شانس بی‌نظیری نصیبم شده و خودم نسبت به آن آگاهم.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین