|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
تمام افراد این حق زا دارند که در سرتاسر جهان در رفاه و آرامش و صلح زندگی کنند. اما از آغاز خلقت سایه ی جنگ همیشه بر سر انسان ها بوده است.
تمام افراد این حق زا دارند که در سرتاسر جهان در رفاه و آرامش و صلح زندگی کنند. اما از آغاز خلقت سایه ی جنگ همیشه بر سر انسان ها بوده است.

تمامی دیکتاتورها در سرتاسر جهان باعث نابودی و نسل کشی هزاران انسان شده اند. در این مقاله سعی داریم ده تا از مرگ بارترین نبردهای جهان را بررسی کنیم.

۱- جنگ جهانی دوم:
تعداد مرگ و میر: ۴۰۰۰۰۰۰۰ الی ۷۲۰۰۰۰۰۰
مکان: تمام دنیا
زمان: ۱۹۳۹ الی ۱۹۴۵
بزرگترین و یکی از ویران کننده ترین جنگ های تاریخ معاصر. این جنگ در سال ۱۹۳۹ آغاز و در سال ۱۹۴۵ به پایان رسید. تمامی قدرت های بزرگ جهان در این جنگ شرکت داشتند و به نوعی سایر کشورهای جهان نیز وارد جنگ شده و ویرانه های آن شامل آنها نیز شد. این جنگ فراگیرترین جنگ جهان بود و بیش از ۱۰۰ میلیون نظامی در آن حضور داشتند. ابر قدرت ها برای شکست دشمنان خود از تمام توان نظامی، سیاسی، اقتصادی و علمی خود استفاده کردند. در این جنگ بیش از ۷۰ میلیون انسان بی گناه و غیر نظامی کشته شدند.

۲- جنگ یاغیان تایپه:
جنگ تایپه
تعداد مرگ و میر: ۲۰۰۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰
مکان: چین
زمان: ۱۸۵۱ الی ۱۸۴۶
این جنگ یکی از ویران کننده ترین جنگ ها در جنوب چین بود. این جنگ زمانی آغاز شد که فردی به نام هانگ ژیکونان که تازه مسیحی شده بود در خواب دید که برادر عیسی (ع) است. او علیه حکومت مرکزی اعلان جنگ کرد. در این جنگ بیش از بیست میلیون انسان بی گناه کشته شدند.

۳- جنگ جهانی اول:
تعداد مرگ و میر: ۱۵۰۰۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰۰۰
مکان: تمام دنیا
زمان: ۱۹۱۴ الی ۱۹۱۸
این جنگ نیز یکی از دهشتناک ترین جنگ های تاریخ به شمار می رود. جنگ جهانی اول در تابستان سال ۱۹۱۴ آغاز و در نوامبر ۱۹۱۸ به پایان رسید. در این جنگ از آخرین فن آوری های زمان خود بهره برداری شد. بیش از هفتاد میلیون نظامی در این جنگ حضور داشتند و جنگ در قلب اروپا شروع شد. بیش از نه میلیون جنگجو نیز در این جنگ کشته شدند.

۴- فتوحات مغول ها:
تعداد مرگ و میر: ۳۰۰۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰۰۰
مکان: آسیا، شرق اروپا، خاور میانه
زمان: ۱۲۰۷ الی ۱۴۷۲
امپراتوری مغول ها یکی از بزرگترین سلسله امپراتوریهای جهان در قرن سیزدهم و چهاردهم بود. ابتدا آنها شروع به فتح مناطقی از چین و آسیای مرکزی کردند. سپس فتوحاتشان به ژاپن و هندوستان نیز کشیده شد. آنها قسمت هایی از هند و خاورمیانه را نیز فتح کردند. آنها به عنوان یکی از خون خوارترین و وحشیانه ترین فاتحان زمین نام برده می شوند.

۵- نبرد یاغیان لو شان:
تعداد مرگ و میر: ۱۳۰۰۰۰۰۰ الی ۳۶۰۰۰۰۰۰۰
مکان: چین
زمان: ۷۵۵ الی ۷۶۳
این جنگ در سلسله ی تانگ اتفاق افتاد. ژنرالی به نام لو شان خودش راامپراتور چین خواند و علیه حکومت مرکزی قیام کرد. آغاز این جنگ در شمال چین بود. این جنگ کشته ها و تلفات بسیار زیادی داشت. تخمین زده می شود در طول قیام لو شان بیش از ۳۶ میلیون فرد بی گناه کشته شدند.

۶- قیام سلسله ی کینگ علیه سلسله ی مینگ:
تعداد مرگ و میر: ۲۵۰۰۰۰۰۰
مکان: چین
زمان: ۱۶۱۶ الی ۱۶۶۲
سلسله ی کیمگ یا مانچو آخرین سلسله امپاتوری چین بود. این سلسله توسط افراد مینگ منقرض شد و جمه.ری خلق چین بنیان نهاده شد. این سلسله توسط مانچو آیسین پایه ریزی شد. طی سالها درگیری و نزاع بر سر قدرت بیش از ۲۵ میلیون اسنان در این قیام ها علیه حکومت مرکزی کشته شدند.

۷- فتوحات تیمور لنگ:
تعداد مرگ و میر: ۱۵۰۰۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰۰۰
مکان: خاورمیانه، هند، آسیای مرکزی، روسیه
زمان: ۱۳۶۹ الی ۱۴۰۵ میلادی
تیمور لنگ در طول تاریخ یک شخصیت بسیار جنجال برانگیز بود. او در سر سودای زنده کردن امپراتوری مغول ها می پروراند. بزرگترین نبرد او با سلسله ی تارتارها بود. او بیشتر اوقات خود را در خانه سپری می کرد. او در جنگ های خود تلاش بسیار برای شکوه و جلال دادن به امپراتوری خود بخشید.

۸- شورش دونگان:
تعداد مرگ و میر: ۸۰۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰۰
مکان: چین
زمان: ۱۸۶۲ الی ۱۸۸۷
این جنگ هدف و ایده ی خاصی نداشت. عده ای ژنرال جنگی شروع به نبرد با یکدیگر کردند. این جنگ در غرب رودخانه زرد در چین آغاز شد. هیچ مدرکی وجود ندارد که شورشیان علیه حکومت مرکزی پکن قیام کرده باشند. تنها پس از مدتی ژنرال ها به قزاقستان و روسیه پناهنده شده تا از تبیه و اعدام توسط حکومت مرکزی در امان باشند.

۹- جنگ های داخلی روسیه:
تعداد مرگ و میر: ۵۰۰۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰۰۰
مکان: روسیه
زمان: ۱۹۱۷ الی ۱۹۲۱
این جنگ در روسیه آغاز شد زمانی که امپراتوری قبلی روسیه فرو ریخت. در این جنگ میلیون ها انسان بی گناه آواره و کشته شدند. نیروهای شوروی ابتدا کنترل سن پطرزبورگ در دست گرفتند و کم کم کنترل مناطق دیگری از روسیه را نیز به دست آوردند.

۱۰- جنگ های ناپلون:
تعداد مرگ و میر: ۳۵۰۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰۰۰
مکان: اروپا، اقیانوس های اطلس و آرام
زمان: ۱۸۰۳ الی ۱۸۱۵
این جنگ های علیه ناپلون و حکومت مرکزیش در فرانسه آغاز شد. بعد از انقلاب فرانسه و آغاز اعدام ها در این کشور کم کم ناپلون به قدرت رسید. قدرت گرفتن او در فرانسه و کل اروپا برای همسایگان یک تهدید بسیار جدی محسوب می شد. کم کم سایر کشورها علیه ناپلون اعلام جنگ کرده و جنگ بسیار ویران کننده ای اتفاق افتاد. بیش از ۷ میلیون انسان در این جنگ ها کشته شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین