|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
روزنامه اماراتی «الخلیج» در سرمقاله امروز خود با اشاره به گذشت ۶ سال از درگیری‌های خونین در تعدادی از کشورهای عربی، نوشت که جهان عرب با جنگ جهانی سوم مواجه است.
 روزنامه اماراتی «الخلیج» در سرمقاله امروز خود با عنوان «جنگ جهانی سوم در سرزمین عربی» نوشت که بیش از 6 سال است با جنگ شدید و سرسختانه در تعدادی از کشورها از عراق گرفته تا سوریه، لیبی، یمن، سیناء، تونس، سومالی و غیره مواجه هستیم.

این روزنامه نوشت که در این جنگ‌ها ده‌ها هزار نفر کشته، تعدادی از شهرها به طور کامل تخریب و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند و اقداماتی غیرانسانی زیادی رخ داده اما آسیاب جنگ همچنان در حال چرخیدن است و خشک و تر را در مسیر خود لِه می‌کند، جنگی که در آن تمامی سلاح‌های مختلف اعم از قدیمی و جدید و حتی سلاح‌هایی که برای نخستین بار در سرزمین اعراب آزمایش می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع این یک جنگ جهانی سومی است که رسما اعلان نشده اما به طور مستقیم و به نیابت از کشورهای بزرگ و کوچک و متوسط در حال انجام است، آیا مگر جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز اینگونه نبودند؟

الخلیج همچنین نوشت: در این جنگ در جهان عرب در حال رخ دادن است، مزدوران بیش از 80 کشور وجود دارند که به «سرزمین جنگ» اعزام شده‌اند و علاوه بر آن سازمان‌های تروریستی آموزش‌دیده و مجهز به مدرن‌ترین سلاح‌ها تشکیل شده که دارای افکار تکفیری و مخرب بی‌سابقه هستند سازمان‌هایی که قتل‌عام، بریدن سر افراد، آتش زدن و مباح شمردن تمامی حرمت‌ها، تعرض به مقدسات، اشغال کشورها و تشکیل «دولت‌ها» از جمله اقدامات این سازمان‌هاست که همگی با نام دین اسلام و در حقیقت برای بدنام کردن و تحریف آن انجام می‌شود.

برخی کشورها نیز با حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از کشتارهای این تروریست‌ها حمایت کرده و میلیاردها دلار صرف حمایت از تروریسم و تسهیل مأموریت‌های آن کردند و قطر نیز از جمله این کشورهاست که از این تلاش‌های ویرانگر حمایت کرده که خدمتی به اهداف دشمنان امت جهت تجزیه این کشورها و تقسیم‌بندی و نابودی مصونیت ملی آنهاست و این امر نیز تنها به نفع «اسرائیل» است که از زمان تأسیس این رژیم برای تحقق این هدف تلاش می‌کند.

برخی ارتش‌ها و شبه‌نظامیان کشورهای منطقه‌ای و جهانی نیز وارد این جنگ شده‌اند و دست روی ثروت و امکانات این منطقه گذاشته و در پی گسترش نفوذ خود از طریق اقدام نظامی مستقیم هستند.

این روزنامه اماراتی در ادامه نوشت که اگر پوسیدگی درونی کشورهای عربی، فقدان مصونیت و دودستگی آنها نبود، هیچ نیرویی نمی‌توانست جهان عرب را به صحنه درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی نامحدود با این همه ویرانی و خونریزی تبدیل کند و در واقع خلأ استراتژیک باعث شد که اعراب به طور مستقیم یا غیر مستقیم نفوذ این نیروها در کشورشان را تسهیل نمایند.

اکنون سوال این است که اگر آنچه در جهان عرب رخ می‌دهد، جنگ جهانی نیست پس جنگ جهانی چگونه است و ابزار و ادوات آن چیست؟ و سوال آخر اینکه اعراب تا کی به این وضعیت ادامه خواهند داد و چه زمانی حاکمان خود در سرزمینشان خواهد بود و برای آن تصمیم‌گیری خواهند کرد؟

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین