|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
»
آن سوی سکه سیاست روزنامه تهران امروز؛
کد خبر: ۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
روزنامه هافینگتون پست به اقدامات روحانی پس از روی کار آمدن اشاره کرده و هر کدام از این اقدامات را پیامی به غرب برای آمادگی ایران به‌منظور حل و فصل موضوع هسته‌ای تعبیر کرده است.
تدبیر و امیدروزنامه تهران امروز در ستون آن‌سوی سکه سیاست امروز یکشنبه خود نوشت:

**لباس بنفش بر تن برخی مدیران!

در یکی از جلسات معارفه و تودیع یکی از وزارتخانه‌ها یک نکته و اتفاق، جلب توجه می‌کرد.قدس نوشته؛ برخی از مدیران سابق آن وزارتخانه لباس و کت و شلواری پوشیده بودند که رنگ تبلیغاتی رئیس‌جمهور را داشت.اگر به همین صورت پیش برود رنگ بنفش به عنوان یک رنگ سازمانی برای وزارتخانه‌ها تبدیل می‌شود و باید شاهد این باشیم که مدیران کت و شلوار بنفش بر تن کنند و بر سر کار خود حاضر شوند!

**پاسخ جلیلی به پیشنهاد شهرداری مشهد

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید فاطمی، عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به اینکه در رسانه‌ها گزینه‌هایی برای شهرداری مشهد مطرح شده است، به‌طور مثال آقایان سعید جلیلی، رستم قاسمی وزیر اسبق نفت، علی نیکزاد، مرتضی بختیاری، فتاح، امان‌پور، مرتضی تمدن، وکیلی شهردار سابق مشهد و محمدجواد محمدی‌زاده استاندار سابق خراسان رضوی.شما این اسامی را تایید می‌کنید؟ گفته:بله بعضا همین دوستان مطرح شده‌اند.همانطور که گفتم نظر اعضای شورا شهر این است که فردی در تراز ملی معرفی بشود و این دوستان هم مطرح شده‌اند و قرار بر این شده که با این دوستان مذاکرات لازم بشود. به عنوان مثال با آقای سعید جلیلی هم صحبت شده و ایشان تقریبا جواب رد داده‌اند. البته هنوز نمی‌شود حضور آقای سعید جلیلی در شهرداری مشهد را قطعا منتفی بدانیم.

**روحانی توپ را به زمین اوباما انداخت

روزنامه هافینگتون پست به اقدامات روحانی پس از روی کار آمدن اشاره کرده و هر کدام از این اقدامات را پیامی به غرب برای آمادگی ایران به‌منظور حل و فصل موضوع هسته‌ای تعبیر کرده است. هافینگتون پست سخنان روحانی در روز قدس و زخم خواندن رژیم صهیونیستی بر پیکره اسلام را نسبت به مواضع جنجالی آقای احمدی‌نژاد یکی از این اقدامات می‌خواند. همچنین انتصاب دکتر صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی، انتخاب محمدجواد ظریف بر مسند وزارت امور خارجه، تغییر علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیگر اقدامات مهم روحانی در رابطه با موضوع هسته‌ای محسوب می‌شود که به اعتقاد هافینگتون پست حاوی پیام‌های مثبت به غرب است.

این روزنامه با انتقاد از مواضع جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال 2003 که به جای دستیابی به توافق هسته‌ای به‌دنبال تغییر نظام در ایران بود از اوباما خواست تا اشتباه سلف خود را تکرار نکند. از سوی دیگر درصورتی که ظریف شخصا مسئول هدایت مذاکرات شود و با توجه به اقدامات روحانی طی دو ماه اخیر، این پیام واقعی ارسال می‌شود که ایران به‌دنبال پیشرفت مذاکرات است.

انتهای پیام/


  انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین