|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
و سرانجام در نخستين روز اين هفته شنبه 22 مهرماه سال جاري شاهد افتتاح كارخانه فولاد ميانه بوده‏ايم، يك واحد بزرگ توليدي كه نقش مهمي در صنعت فولاد كشور ايفا مي‏كند و با تسهيلات 282 ميليون يورويي بانك صنعت و معدن سالانه 800 هزار تن فولاد اسفنجي توليد مي‏كند و موجب اشتغال مستقيم 300 نفر و غيرمستقيم 800 نفر شده است.
  در فضاي كنوني، بانك صنعت و معدن را مي‏بينيم چه در دوران تحريم و چه پسا تحريم تنها به ماموريت خود انديشيده و طرح‏هاي بزرگي را در كشور به بهره‏برداري رسانده، طرح‏هايي كه هر كدام در منطقه‏اي از اين سرزمين چراغ‏هاي اميد را در دل انسان‏ها روشن كرده است.

 كارشناس بانك صنعت و معدن نوشت:

عالي جنابان :

جناب آقاي جهانگيري معاون اول محترم رييس جمهوري
 جناب آقاي شريعتمداري وزير محترم صنعت، معدن و تجارت

در روزگار غريبي زندگي مي‏كنيم. درست است كه با درايت و تدبير مسئولان نظام تحريم‏هاي ظالمانه كه اقتصاد كشورمان را به ركود نشانده و واحدهاي صنعتي را با مشكلات عديده روبرو ساخت، بر طرف شده و عرصه توليد وارد مرحله جديدي شده است اما هنوز راه براي رسيدن به ايده‏آل صنعت زمان باقي است كه نيازمند همراهي، همدلي و برنامه‏ريزي تمام بخش‏هاي مختلف است.

در فضاي كنوني، بانك صنعت و معدن را مي‏بينيم چه در دوران تحريم و چه پسا تحريم تنها به ماموريت خود انديشيده و طرح‏هاي بزرگي را در كشور به بهره‏برداري رسانده، طرح‏هايي كه هر كدام در منطقه‏اي از اين سرزمين چراغ‏هاي اميد را در دل انسان‏ها روشن كرده است.

افتتاح تنها سه طرح پتروشيمي كاويان، لرستان و مهاباد كه جمعاً 855 ميليون يورو تسهيلات از بانك صنعت و معدن دريافت كرده‏اند در سال‏هاي اخير 3000 شغل جديد ايجاد كرده و بهره‏برداري از پنج طرح نيروگاهي آذرخش گلستان، مولد برق يزد،توليد برق خوزستان (بهبهان)، نيروگاه كرمانيان، ماهتاب كهنوج و 6 طرح مقياس كوچك با تامين مالي از اين بانك 1060 نفر را از بيكاري نجات داده است.

و اين‏ها كه گفتيم در مقابل تامين مالي ده‏ها طرح فولادي و ساختماني و صنعت سيمان و صنعت ريلي كه يا مصوب شده‏اند و يا در حال اجرا و بهره‏برداري‏اند تنها مشتي از خروار محسوب مي‏شوند.

و سرانجام در نخستين روز اين هفته شنبه 22 مهرماه سال جاري شاهد افتتاح كارخانه فولاد ميانه بوده‏ايم، يك واحد بزرگ توليدي كه نقش مهمي در صنعت فولاد كشور ايفا مي‏كند و با تسهيلات 282 ميليون يورويي بانك صنعت و معدن  سالانه 800 هزار تن فولاد اسفنجي توليد مي‏كند و موجب اشتغال مستقيم 300 نفر و غيرمستقيم 800 نفر شده است.

در مراسم افتتاح اين طرح صنعتي مهندس جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري و دكتر شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت به تفصيل  سخن گفتند و انتظار مي‏رفت كه در ميان آن همه سخنان ارزشمند حداقل نامي از اين بانك نيز به انگيزه تلاش سيستم بانكي و نه از باب قدرداني بر لب بياورند چه بسا در زمان‏ها و مكان‏هاي مختلف اين دو بزرگوار از تلاش‏هاي اين بانك تقدير كرده‏اند اما اين درخواست از طرف كاركناني است كه تمام هم و غم آن‏ها راه‏اندازي بخش توليد و ايجاد اشتغال براي هموطنان عزيز است چه بسا به جرات مي‏گوييم امروز عزم و اراده بانك صنعت و معدن براي خدمت به كشور و ساختن آينده بهتر و روشن تر جهت فرزندانش دو چندان شده است تا در مسير بهروزي اين ملت سربلند گام بردارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین