|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۵
کد خبر: ۱۸۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
دوترته کشتارهای صورت گرفته در راستای سیاست مبارزه با مواد مخدر خود را غیرقانونی نمی‌داند. وی با این حال در پی کشته شدن یک دانش‌آموز نوجوان توسط نیروهای دولتی در ماه اوت، به پلیس هشدار داد در صورتی که مظنونان پرونده‌های مواد مخدر کشته شوند، افسران پلیس دستگیر و بازدداشت خواهند شد.
 سیاست مبارزه با مواد مخدر رییس جمهور فیلیپین موجب کشته شدن هزاران نفر شده است، با این حال رودریگو دوترته تهدید کرده است که روابط خود را با رهبران کشورهایی که از نظام او انتقاد می‌کنند، قطع خواهد کرد.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین گفت از وزیر دارایی خود خواسته تا بسته نامشخص کمک مالی انگلیس را نپذیرد. وی همچنین افزود، آماده است تا روابط دیپلماتیک کشورش را با کشورهای اروپایی منتقد برنامه سرکوب مرگبار مبارزه با مواد مخدر، قطع کند.

دوترته این هفته در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی فیلیپین مخالفان خود را تهدید کرد که "تا پایان دوره ریاست جمهوری، دولتش را به عنوان دولتی انقلابی معرفی می‌کند" تا این اجازه را به دست آورد که مخالفان خود را دستگیر کند و اگر چریک‌های کمونیست قصد تلاش جدی برای بی‌ثبات کردن دولتش را داشتند، در مبارزه با آنان جنگی تمام عیار به راه بیندازد.

تازه‌ترین طغیان دوترته علیه منتقدانش پس از آن صورت می‌گیرد که نتایج یک نظرسنجی مستقل که در هفته گذشته در دست عموم قرار گرفت، نشان‌دهنده آن بود که رضایت عمومی از دولت وی از زمان آغاز به کار دولتش در سال گذشته در میان اعتراض‌ها به کشتار در مبارزه با مواد مخدر و ادعاهای مطرح شده مبنی بر ثروت ناآشکار وی، به پایین‌ترین حد خود رسیده است اما با این حال همچنان در طبقه‌بندی نتایج در مرتبه "خوب" قرار دارد.

وی در مصاحبه خود گفت: من آماده‌ام تا همه روابط دیپلماتیک با همه کشورهای اروپایی را همین حالا قطع کنم. اکنون شما اجازه ندارید به اینجا وارد شوید. من این نامه را خواهم نوشت.

دوترته همچنین افزود، ممکن است فیلیپین صادرات کشورهای اروپایی به این کشور را قطع کند و تا زمانی که از حمایت چین، روسیه و اروپای شرقی برخوردار است و ریاست کشورهای جنوب شرق آسیا را بر عهده دارد، می‌تواند موضع خود را حفظ کند.

وی ادامه داد، کارلوس دومینگز سوم، وزیر دارایی فیلیپین به تازگی از از علاقه طرف انگلیسی برای ارائه بسته کمک مالی به فیلیپین خبر داده اما دوترته از وزیر دارایی خود خواسته تا این پیشنهاد را رد کند و به آنان بگوید که "دوترته از آن برای خرید تسلیحات و مهمات استفاده می‌کند تا دست به کشتار فراقانونی بزند پس پول خود را برای خودتان نگه دارید."

دوترته کشتارهای صورت گرفته در راستای سیاست مبارزه با مواد مخدر خود را غیرقانونی نمی‌داند. وی با این حال در پی کشته شدن یک دانش‌آموز نوجوان توسط نیروهای دولتی در ماه اوت، به پلیس هشدار داد در صورتی که مظنونان پرونده‌های مواد مخدر کشته شوند، افسران پلیس دستگیر و بازدداشت خواهند شد.

با این وجود رییس جمهور فیلیپین همچنان با به سخره گرفتن طرفداران حقوق بشر، به تهدید به قتل مظنونان، مجرمان و مظنونان پرونده‌های موادمخدر ادامه می‌دهد و می‌گوید: جایی که بقای کشور من آغاز می‌شود، حقوق بشر برای مجرمان به پایان می‌رسد؛ به همین سادگی!
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین