|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص واریز قسط ششم توافق ژنو گفت: این قسط در شرف انتقال است و به محض دریافت، درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.
ولی الله سیف روز یکشنبه در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در پاسخ به پرسش های خبرنگار ما، افزود: اقساط توافق ژنو حدود 500 میلیون دلار است.

وی درباره اینکه تاکنون چه کالاهایی از محل آزاد شدن پنج قسط خریداری شده، افزود: منابع این پنج قسط کاملا آزاد است و بنا به اراده می توانیم هر نوع خریدی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما می توانیم با این منابع کالاهای غیرتحریمی و دیگر کالاهای مورد نیاز را خریداری کنیم البته بخشی از این منابع نیز صرف تامین اسکناس مورد نیاز در بازار داخلی خواهد شد.

وی درباره پیش بینی نرخ تورم در خردادماه با توجه به امکان افزایش نرخ تورم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، افزود: با توجه به ارقام اعلامی در اردیبهشت ماه و بررسی های انجام شده افزایش نرخ تورم مدیریت شده و افزایش قیمت ها بین ماه های سال تقسیم شده است.

وی ادامه داد: بررسی شاخص تولیدکننده نیز چنین وضعیتی را نشان می دهد. اگر شاخص قیمت تولیدکننده بیش از این رقم بود می توانست اثرات خود را در ماه های آتی تخلیه کند اما عملا این نرخ نیز افزایش نیافته و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی درباره ورود چک پول های 100 هزار تومانی به بازار نیز گفت: این چک پول ها در روز جاری و یا فردا به بازار عرضه می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین