|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
رسول خضری در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این جلسه مباحث مربوط به برجام به صورت جدی مطرح شد.
 رسول خضری در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این جلسه مباحث مربوط به برجام به صورت جدی مطرح شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: ظریف اذعان کرد که بعدها مشخص می‌شود آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس چه نقش محوری بر موضوع برجام داشته است.

وی ادامه داد: آقای ظریف معتقد بود که ترامپ یکی از ۶ عضو امضاکننده برجام است و در صورت نقض برجام، جمهوری اسلامی مواضع مقتدرانه خود را اعلام خواهد کرد.

به نوشته مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف معتقد بود سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل بسیار تأثیرگذار بود و اظهارات دیوانه‌وار ترامپ، خودزنی بوده و باعث بایکوت وی در جامعه آمریکا شد.

خضری با اشاره به تقدیر وزیر امور خارجه از ریاستمجلس تصریح کرد: آقای ظریف اذعان کردند که بعدها مشخص می‌شود آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس چه نقش محوری بر موضوع برجام داشته است.

وی افزود: در بخش دیگری از جلسه محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نظرات خود را بیان کرد؛ وی معتقد بود که باید دولت متن برجام را قوی‌تر می‌نوشت و نقاط ضعف آن را برطرف می‌کرد.

خضری ادامه داد: وزیر امور خارجه در پاسخ به ایشان گفت برجام به نفع ملت ایران بوده و همین امر موجب عصبانیت و دیوانگی ترامپ و آمریکا شده است.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه تأکید داشت، جمهوری اسلامی بر مواضع خود استوار است و مذاکرات خود را با ۵ کشور اروپایی برای حفظ منافع ملت ایران ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای ظریف اعلام کردند در مورد اقلیم کردستان، ایران به صورت مستقل ورود نمی‌کند و تصمیمات به صورت سه‌جانبه با عراق و ترکیه اتخاذ می‌شود؛ مذاکراتی بین اقلیم و دولت مرکزی بغداد برای تکلیف اوضاع در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی اعلام کرد آمریکا یکی از ۶ عضو امضاکننده برجام است و نمی‌تواند برای بقیه کشورهای تعیین تلکیف کند؛ اتحادیه اروپا باید مواضع خود نسبت به برجام را شفاف کند.
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین