|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
رییس مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روان ـ سرای احسان گفت: در مطالعه ای که از سوی وزارت بهداشت انجام شد، مشخص شد ۳۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور یک یا چند اختلال روانی دارند.
 رییس مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روان ـ سرای احسان گفت: در مطالعه ای که از سوی وزارت بهداشت انجام شد، مشخص شد ۳۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور یک یا چند اختلال روانی دارند.

رمضانی نژاد، رییس مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روان ـ سرای احسان در نشست «نیم نگاهی بر لایحه سلامت روان»، گفت: باید اجازه دهیم بیمار روان مزمن فرصت زندگی اجتماعی داشته باشد. اختلالات بشر از ابتدای زندگی بشر بوده و با شرایط فعلی احتمالا در آینده افزایش هم خواهد یافت.

وی با اشاره به طرح پیمایش سلامت روان در سال ۹۰-۸۹ توسط دکتر آفرین رحیمی و گروه ایشان با همکاری دفتر سلامت روانی ـ اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز ملی مطالعات اعتیاد، مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران، انستیتو روانپزشکی ایران و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در سطح کشور اجرا شد، تاکید کرد: یافته‌های این پیمایش از آن حکایت داشت که ۳۶ درصد افراد ۶۴-۱۵ ساله کشور در ۱۲ ماه منتهی به پیمایش، دچار یک یا چند اختلال روانپزشکی بودند. این آمار  شیوع ۲۰ درصدی اختلالات روانی در مردان و ۲۶ درصدی در زنان را نشان می‌داد.

این درحالی است که امروزه یک سوم (۳۲ درصد) از افراد بزرگسال جامعه (۶۴ـ۱۵ سال)، به دلیل وجود مشکلات روان ازجمله مشکلات روانپزشکی، زناشویی، مشاوره تحصیلی و ازدواج نیاز به مراجعه به متخصصان امر داشته اند.

وی همچنین با هدف نمایش توانمندی بیماران روانی مزمن، با اشاره به خانه‌های یک چهارم راهی در سرای احسان گفت: ما توانستیم تعداد محدودی از بیماران مقیم در سرای احسان را در خانه‌های حمایتی در شهر و در داخل سرای احسان اسکان دهیم. 
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین