کد خبر: ۱۸۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
نخست‌وزیر ترکیه گفت همه‌پرسی در منطقه شمال عراق اقدامی خطرناک و تهدیدی برای همه منطقه است.
 نخست‌وزیر ترکیه گفت همه‌پرسی در منطقه شمال عراق اقدامی خطرناک و تهدیدی برای همه منطقه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بینعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت: با وجود مشکلات و دشواری‌های داخلی و خارجی توانستیم طرح های بزرگ متعددی را اجرا کنیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود. ملت با کسانی که اشتباه کردند، مسامحه می کند، اما هرگز با خائنان مسامحه نخواهد کرد.

ییلدیریم افزود: تدابیر متعددی را برای مقابله با گروه های تروریستی در ترکیه اتخاذ کردیم. راضی نمی شویم هیچ طرفی از تدابیر ما علیه گروه های تروریستی آسیب ببیند. تلاش می کنیم توافق های به دست آمده در سوریه را اجرا کنیم. هدف ما آن است که ترکیه همچنان کشور عدالت و قانون باقی بماند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: همه پرسی در منطقه شمال عراق اقدام خطرناک و تهدیدی برای همه منطقه است. در شمال عراق طیف ها و قومیت های مختلفی زندگی می کنند و خواهان حفظ حقوق غیرنظامیان هستیم.

ییلدیریم اعلام کرد: به خاک هیچ کشوری چشم ندوخته ایم، اما عده ای تلاش می کنند گذرگاه امن برای تروریست ها در شمال سوریه ایجاد کنند و ما به دنبال جلوگیری از این اقدام هستیم.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: از ابتدای امسال هزار نفر از عناصر داعش در ترکیه زندانی شدند و مانع از ورود پنجاه و سه هزار فرد متهم به تروریسم از صد و چهل و شش کشور به ترکیه شدیم.

وی درباره بحران صدور روادید بین واشنگتن و آنکارا هم گفت: امیدواریم روابط بین ما در کوتاهترین زمان ممکن به شرایط قبلی بازگردد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین