|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
رئیس پلیس آگاهی گفت: 30 درصد از کل جرایم کشور در کلانشهر تهران رخ می دهد.
 رئیس پلیس آگاهی گفت: 30 درصد از کل جرایم کشور در کلانشهر تهران رخ می دهد.
 
سردار محمد رضا مقیمی در نشست امنیت عمومی و مقابله با جرم سرقت گفت: ناتوانی پلیس و قضات در برخورد با سارقان موجب کاهش اقتدار پلیس و مشارکت مردم می‌شود و متعاقب آن شاهد افزایش جرم و تعداد پرونده‌ها خواهیم بود که به حجم کار قضات و پلیس می‌افزاید.

وی گفت: از سال ۷۵ تا ۸۶ میزان وقوع جرایم به صورت خطی بوده است، اما از سال ۸۷ به بعد سیر صعودی جرایم را داشته ایم، به این ترتیب که ما هر سال ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش وقوع جرایم را داشتیم و در سال ۹۳ توانستیم این رشد را کنترل کنیم.

سردار مقیمی گفت: حدود ۳۰ درصد کل جرایم کشور در تهران رخ می‌دهد و ما در سه سال اخیر در بحث سرقت روند کاهشی داشتیم، اما در شش ماه گذشته با افزایش وقوع سرقت مواجه بوده ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه تحرکات اراذل و اوباش منجر به وقوع جرایم مهم شده است گفت: با افزایش جرایم خرد ناشی از اعتیاد مواجهیم به این ترتیب که ۷۳ درصد سرقت‌های خرد را معتادان مرتکب شده اند و در همین خصوص عدم جمع آوری و نگهداری معتادان و رهاسازی فوری آن‌ها مشکل زا شده است.

سردار مقیمی گفت: درخواست ما از قوه قضائیه این است که در راه اندازی و استقرار پلیس گمرک ما را یاری کند و همچنین با کارکنان نیروی انتظامی که برخی اوقات در عملیات درگیر می‌شوند معاضدت قضایی داشته باشند.

به گزارش میزان، رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: از مسئولان قضایی انتظار داریم با خریداران اموال مسروقه (مال خران) برخورد جدی کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین