|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
فعالان اقتصادی نگاه بلندمدت دارند، چرا که شتابزدگی‌های کوتاه‌مدت به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود. امروز شرایط بانک مرکزی، شرایط خوبی است و می‌توان پیش‌بینی کرد که آرامش بازار ارز ادامه پیدا کند.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت:  اگر اقتصاد مقاومتی در چنین شرایطی مورد توجه جدی قرار گیرد، شرایط بهتری رقم خواهد خورد. ذخیره کالاهای اساسی امروز کشور، صادرات و در مجموع اوضاع عمومی اقتصاد ایران، امروز به مراتب بهتر از قبل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ محمد نهاوندیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 19 مهر) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره نوسات ارزی در کشور گفت: یکی از توفیقات سال‌های اخیر دولت، کاهش التهابات و نوسانات بازار ارز و آرامش عمومی در سطح تورم بود. سیاست ارزی دولت تغییر نکرده، همان سیاست شناور مدیریت شده است؛ امروز به صلاح اقتصاد است که ثبات در آن حفظ شود که با پایین آمدن نرخ تورم در کشور، این سیاست ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران بزرگتر از این است که با سخنرانی مسئول یک دولت دیگر تحت تأثیر قرار گیرد، ما به‌طور روزافزون مناسبات خود را با اقتصاد جهان افزایش می‌دهیم و موضع‌گیری نابخردانه دولت آمریکا باعث شده که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان برای همکاری نزدیک‌تر با ایران اعلام علاقه‌مندی کنند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی نگاه بلندمدت دارند، چرا که شتابزدگی‌های کوتاه‌مدت به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود. امروز شرایط بانک مرکزی، شرایط خوبی است و می‌توان پیش‌بینی کرد که آرامش بازار ارز ادامه پیدا کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز صف حامیان ایران منسجم‌تر و آمریکا در انزوای بیشتر قرار گرفته است، فرصت افزایش مناسبات ایران بیشتر از گذشته شده است، اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی در چنین شرایطی مورد توجه جدی قرار گیرد، شرایط بهتری رقم خواهد خورد. ذخیره کالاهای اساسی امروز کشور، صادرات و در مجموع اوضاع عمومی اقتصاد ایران، امروز به مراتب بهتر از قبل شده است.

نهاوندیان با اشاره به اینکه برجام آزمونی در صحنه جهانی شده است، تصریح کرد: امروز یاغیان مقررات بین‌المللی مشخص شدند و معلوم شد کدام دولت به اصول بین‌الملل احترام گذاشته و می‌گذارد؛ مواضع حکیمانه ایرانیان مورد تحسین است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین