|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۸۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از همه یک دعوت و یک دعوا دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدعی است می تواند زندگی انسان معاصر را به نام دین مداری رقم بزند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برجام اصلی ترین سند بی اعتمادی به آمریکا است.

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح چهار شنبه در جمع مردم خراسان شمالی اظهار کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در خراسان شمالی فرمود  بسیاری از پژوهشگران، امامان جمعه، سخنوران، نویسندگان و شعرا سرودند و نوشتند هنوز برای تبیین جای دارد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: سخنان حکیمانه و هدایتگر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی همانند نسخه ای برای عمل همواره برای کشور و جهان اسلام زنده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد زندگی سالم برای انسان های فرهیخته مهیا کرد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: امروز دولت اسلامی برای دست یابی به تمدن اسلامی پیگیری شاخص هایی در حیطه وظایف خود است.

تولیت آستان مقدس رضوی گفت: آنچه که رهبری در خراسان شمالی فرمودند در تاریخ انقلاب اسلامی نقطه عطفی شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از همه یک دعوت و یک دعوا دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدعی است می تواند زندگی انسان معاصر را به نام دین مداری رقم بزند.

وی افزود: انقلاب اسلامی می تواند در مقابل تمدن غربی که مدعی هستند، مدنیتی ارائه بدهد که برخواسته از دین است.

قانون مداری شاخصه مهم برای دستیابی به تمدن اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: قانون مداری شاخصه مهم برای دستیابی به تمدن اسلامی است.
حجت‌الاسلام رئیسی با برشمردن شاخصه‌های شهری سالم و اسلامی، تأکید کرد: آنچه انسان باید در این شهر دنبال کند، عقلانیت، معنویت، اخلاق‌مداری و برقراری روابط عادلانه بین همه شهروندان است.

وی افزود: امروز دولت اسلامی برای دستیابی به تمدن اسلامی باید این شاخصه‌ها را پیگیری کند و خردورزی و عقلانیت را در وظایف حرفه‌ای و سازمانی خود گسترش دهد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت حقوق دیگران و قانون مداری از شاخصه‌های مهم شهر سالم است، عنوان کرد: امروز هیچ‌کس نباید در مقابل اجرای قانون حاشیه امن داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه تخلف و فساد نباید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند، گفت: لانه کردن فساد در جامعه اسلامی همه‌چیز را بر فنا می‌دهد و هیچ‌گونه قابل‌پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: کجی و تخلف از ناحیه هیچ‌کس به‌ویژه کسانی که مسئولیت دارند نباید روی دهد.

تمام مشکلات امروز جامعه بشری نشئت‌گرفته از سیاست‌مداری است


حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه تمام مشکلاتی که امروز جامعه بشری با آن مواجه شده ناشی از سیاست ورزی و سیاست‌مداری است، افزود: به تحلیل رفتن هویت انسانی نشئت گرفته از سیاست ورزی کسانی است که معنویت را کنار گذاشته‌اند.

وی با اشاره به مکتب سیاسی امام خمینی(ره) عنوان کرد: پیوند سیاست و معنویت از ویژگی‌های این مکتب بود که امروز این مهم در زندگی غربی دیده نمی‌شود.

وی ظلم و تجاوز به حقوق بسیاری از ملت‌ها ازجمله مردم مظلوم فلسطین را نتیجه سیاست بدون معنویت دانست و تصریح کرد: عده‌ای به نام منافع و حقوق انسان‌ها، بیشترین نقض حقوق انسانی را در کارنامه خود ثبت می‌کنند.

برجام مهم‌ترین سند بی‌اعتمادی به آمریکا است


تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فجایع میانمار و قتل‌عام مسلمانان، افزود: مقابل دیدگان همه و به جرم مسلمان بودن مردم را قتل‌عام می‌کنند و شورای امنیت و سازمان ملل عکس‌العملی در برابر این استکبار و خودبینی و خودخواهی ندارد.

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه این وضعیتی که در جهان حاکم شده حاصل پیاده‌سازی سبک زندگی مادی است، عنوان کرد: امروز مصداق بارز پیمان بستن و پیمان‌شکنی را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برجام مهم‌ترین سند بی‌اعتمادی به آمریکا است، گفت: آمریکا خود این سند را رقم زد و کشورمان به قول و امضای آن‌ها اعتماد کرد اما آمریکا به سبک پیمان‌شکنی‌های دوران پیامبر اسلام، بر عهد خود پایبند نماند.

وی عنوان کرد: این پیمان‌شکنی و نقض میثاق حاصل سبک زندگی مادی بوده که در آن آمریکا به دنبال منافع مادی است.

ضرورت بازنگری دستگاه‌های فرهنگی در پیگیری برنامه‌های سبک زندگی اسلامی


تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه امروز در تمام بخش‌های کشور باید یک بازنگری صورت بگیرد، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر در سراسر کشور باید یک بازنگری انجام دهند تا مشخص شود در ترویج سبک زندگی در کجا قرار دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و الگوساز و هویت‌ساز در جامعه باید در سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی که در آن مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی مطرح شد، در برنامه‌های خود بازنگری داشته باشند.

وی گفت: در مقابل مدنیت غربی که امروز هوی و هوس را تبلیغ می‌کند و معنویت از آن رخت بربسته است باید تمدنی برخاسته از دین را ارائه دهیم که می‌تواند زندگی امروز انسان معاصر را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم، اخلاق محوری را مهم‌ترین محوری برشمرد که جامعه اسلامی را حفظ می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز نیروی انسانی متراکم در کشور و دختران و پسران تحصیل‌کرده، سرمایه عظیمی هستند که می‌توانند در امر تحول در تمام حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، مادی و معنوی کشور مثمر ثمر واقع شوند.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: مسئولان کشور از این سرمایه عظیم برای رسیدن به قله‌های رفیع موفقیت و توسعه استفاده و بنا بر فرموده امام(ره) به جوانان اعتماد کنند.

وی با تأکید بر بازخوانی فرمایشات رهبری و بازنگری در بحث عملی سبک زندگی، بر ایجاد سازوکاری برای سنجش شاخص‌های سبک زندگی در جامعه امروز و ارائه مدل به‌منظور نزدیک‌تر شدن این شاخصه‌ها به فرمایشات رهبری اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ارائه مدل و شاخص‌ها باید با همفکری حوزه، دانشگاه و فرهیختگان خراسان شمالی برای تمام کشور انجام شود و سپس مراکز سنجش در کشور بر روی آن تحلیل‌های لازم را انجام دهند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین