|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۸۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برده‎داری مدرن دنیای امروز فرار مغزهاست.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برده‎داری مدرن دنیای امروز فرار مغزهاست.

کوروش ساکی در مراسم جشن و معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در سالن اجلاس بانک صادرات برگزار شد، افزود: دانشگاه محل علم‎آموزی، آگاهی و معرفت نسبت به همه چیزهایی است که در عالم هستی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی چند وجهی است و افزایش علم منجر به تکامل او می‎شود، ادامه داد: علم مطلق دست نیافتنی است، ظلمی که امروز بر انسان‎ها وارد می‎شود به واسطه علم است، چنانچه غرب علم و آخرین تکنولوژی روز را نداشت هرگز نمی‎توانست انسان‎ها را استثمار کند و این مهم تنها به خاطرداشتن علم و تکنولوژی بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه علم قدرت و برتری دارد و دارای دو بعد رحمانی و شیطانی است، تصریح کرد: جنبه شیطانی علوم بدون اخلاق بیشتر است. چنانچه تکنولوژی با اخلاق نباشد بلای جان بشر می‎شود؛ متأسفانه علوم امروز شیطانی‎ترند تا اخلاقی‎تر و بشر امروز قدرت چندین بار منهدم کردن خود را در زمین دارد و از طرف دیگر هر روز هزاران نفر در اثر گرسنگی می‎میرند، سوال اینجاست آیا غذا برای افراد وجود ندارد؟

وی با انتقاد از اینکه علم دید لوله‎ای پیدا کرده و جنبه غیراخلاقی آن بیشتر است، اضافه کرد: باید علم را از حالت لوله‎ای خارج کنیم، متأسفانه برده‎داری مدرن دنیای امروز فرار مغزهاست.

ساکی بیان کرد: امروز فرد از علوم به عنوان ضد بشری استفاده می‎کند و این علم بدون اخلاق بوده و به علت غایی نمی‎اندیشد و باید آن را به معرفت الهی وصل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه علم امروز علت سوری و مادی دارد، اظهار کرد: چنانچه علم به علت غایی متصل شود اخلاقی، معرفتی و الهی می‎شود و در دانشگاه‎ها باید تلاش شود که علم و تخصص در راستای ارزش‎ها استفاده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین