|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به بحث شناور شدن ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهر اشاره کرد و گفت: این امر باعث کاهش ترافیک در صبح‌ها شد و حدوداً 21 درصد طول کیلومتر صف‌های ترافیکی کاهش پیدا کرد.
 محسن پورسید آقایی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است تمام امکانات شهرداری را به کار گیریم که مشکل ترافیک حل شود، گفت: امیدواریم در پایان 4 سال تهران دیگری را تحویل دهیم.

وی با اشاره به آلودگی هوا و وضعیت سیستم حمل‌ونقل عمومی، گفت: تهران وضعیت خوبی در این زمینه ندارد و نقطه امید این است که اراده واحدی در شهرداری و دولت برای رفع این مشکل وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها وضعیتی به مراتب بدتر از تهران داشته‌اند، گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته و فرهنگ‌سازی‌های انجام شده آن شهرها نمونه شده‌اند.

به گفته معاون نجفی قطعاً تهران در 4 سال آینده نمونه نمی‌شود ولی وضعش بهتر خواهد شد.

وی با پررنگ شدن نقش IT در حوزه حمل‌ونقل عمومی، گفت: ما مسئول هدر رفت وقت مردم در ترافیک هستیم و باید جوابگو باشیم.

* عذرخواهی من دردی را دوا نمی‌کند

پورسیدآقایی با بیان اینکه هر حادثه‌ای در شهر رخ دهد باید پاسخگو باشیم، گفت: رنج مردم، رنج ما است حداقل روحیه من این است. مسئول همه اتفاقاتی هستم که در شهر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از دوستان می‌گفت آیا در این حوزه هم عذرخواهی می‌کنید، من گفتم وضعیت ترافیک تهران جوری است که هر روز باید عذرخواهی کنم البته این دردی را دوا نمی‌کند.

پورسیدآقایی با اشاره به مجموعه عملکرد دو هفته شهرداری در مهر ماه گفت: با همه فرصت کمی که داشتیم و مسئولیت معاونت دو هفته قبل به وی واگذار شد اما در مجموع رویکردها نتیجه خوبی حاصل شود.

معاون شهردار تهران به بحث شناور شدن ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهر اشاره کرد و گفت: این امر باعث کاهش ترافیک در صبح‌ها شد و حدوداً 21 درصد طول کیلومتر صف‌های ترافیکی کاهش پیدا کرد و در روز اول مهر 23 درصد کاهش ترافیک داشته‌ایم اما در مجموع دو هفته 21 درصد بوده البته این موضوع را هم بگویم که بعدازظهرها ترافیک خیلی کاهش پیدا نکرد.

وی به راه‌اندازی خطوط ویژه مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در منطقه 4 و 8 اجرا شد و نتایج آن خوب بوده است و به طور متوسط روزانه 2500 دانش‌آموز با این مینی‌بوس‌ها جابه‌جا می‌شدند و 90 درصد رضایت داشتیم انشاءالله این سرویس‌ها را در بقیه مسیرهای مدارس تهران توسعه خواهیم داد.

به گفته پورسیدآقایی استقبال مردم از دو هفته اول مهر از مترو خوب بوده و 8 درصد رشد جابه‌جایی مسافر داشته‌ایم.

وی با تأکید بر این موضوع که در مترو اولویت کاری توسعه است، گفت: با این فرض که توجه اصلی در مترو در توسعه استفاده مردم از مترو است نه فقط توسعه خطوط.

وی ادامه داد: در برخی خطوط کمبود ناوگان داریم و سرفاصله قطارها خوب نیست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تقاضای سفر در خط یک و 4 زیاد است، گفت: سرفاصله قطارها 5 دقیقه است که باید به 3 دقیقه برسد.

* عدم بهره‌برداری از پایانه خط 3 مترو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به خط 3 مترو اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تا از ظرفیت کامل این خط استفاده کنیم. پایانه این خط هنوز راه‌اندازی نشده و باید این خط تکمیل شود.

پورسیدآقایی تأکید کرد: رویکرد ما سخت‌افزاری صرف نیست و نگاه به عدد و رقم نیست حتماً به توسعه استفاده از امکانات است.

وی در خصوص خط 7 مترو گفت: این خط نواقصی دارد که باید تکمیل شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص پویش از خودمان شروع کنیم، گفت: فرهنگ‌سازی در حمل‌ونقل خوب است و بهتر است فرهنگ را از خودمان شروع کنیم. من نامه‌ای به نجفی شهردار تهران نوشتم در خصوص شناور شدن ساعات کاری و روی آن ذکر کردم از خودمان شروع کنیم.

پورسیدآقایی در خصوص جزئیات نامه‌ای که به نجفی نوشته‌ام، گفت: در این نامه ذکر کردم که ساعات کاری را شناور کنید و از شهرداری شروع کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: بنای من این نیست که به مدیران قبلی انتقاد کنم آنچه باید خودم انجام دهم این است که مسأله فرهنگی در ترافیک نقش اساسی دارد.

وی تأکید کرد: کار فرهنگی را جدی می‌گیریم و اصرار بر کارهای اجتماعی فرهنگی داریم.

* نمی‌گویم پل صدر کار خوبی نیست

پورسیدآقایی در بخش دیگر سخنانش در خصوص اولویت‌بندی پروژه‌ها، گفت: اولویت‌بندی همه پروژه‌های عمرانی توسط معاونت حمل‌ونقل صورت می‌گیرد. معاونت عمرانی لیست پروژه‌ها را ارسال کرده و ما اولویت‌بندی می‌کنیم.

معاون شهردار تهران در خصوص پل صدر گفت: نمی‌گویم پل صدر کار خوبی نیست اما هزینه پل صدر را می‌توانستیم در مترو هزینه کنیم.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین